Σελίδες

Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017

Χιμάρα: Το δικαστήριο αποφάσισε τη διακοπή των κατεδαφίσεων οικιών της ελληνικής μειονότητας


«Χιμάρα, το δικαστήριο αποφάσισε να τερματίσει τις εργασίες της IKMT»

Τα αλβανικά κρατικά συνεργεία αναγκάστηκαν να διακόψουν τη λειτουργία της κατεδάφισης ιδιωτικών κτηρίων στη Χιμάρα, κατόπιν  αποφάσεως του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αυλώνας,  για αναστολή της ενεργειών έπειτα από την προσφυγή των κατοίκων της πόλης, σημειώνει η αλβανική ραδιοτηλεόραση.

Η επιχείρηση (της κατεδάφισης) ξεκίνησε σήμερα από την Εθνική Επιθεώρηση της Εδαφικής Άμυνας -‘IKMT’σε κλίμα έντασης μεταξύ των αστυνομικών και των κατοίκων που αντιτίθονταν στην κατεδάφιση  των ακινήτων που ανοίξει το δρόμο  στη Χιμάρα για την «αστική ανάπλαση».
Οι κάτοικοι  ήρθαν στην είσοδο της πόλης με ελληνικές και αμερικανικές σημαίες και χαρακτήρισαν αυτή την παρέμβαση ως εκβιασμό κατά της ακίνητης περιουσίας τους.
Τα αλβανικά κρατικά συνεργεία κατάφεραν αν γκρεμίσουν 8 από τα 23 προγραμματισμένα οικοδομήματα.
Η κυβέρνηση λέει ότι δεν θα αποσύρει το σχέδιο για την ανάπλαση της Χιμάρας.
«Θα υπάρξουν αποζημιώσεις και επανορθώσεις για οποιαδήποτε οικία η οποία επηρεάζεται από την εφαρμογή αυτού του έργου. Οι κάτοικοι θα αποζημιωθούν με την αγοραία αξία τους, δήλωσε ο υπουργός Ντάμιαν Γκικνούρι, πριν από λίγες ημέρες.
Ο επικεφαλής του ΚΕΑΔ (PBDNJ ), Βαγγέλης Ντούλε, ο οποίος βρισκόταν μαζί με τους διαμαρτυρόμενους κατοίκους, κατηγόρησε την κυβέρνηση.
«Η συμπεριφορά του πρωθυπουργού προς τη Χιμάρα και τους Χιμαριώτες μπορεί να συγκριθεί με τη συμπεριφορά ενός εισβολέα.  Ο μόνος τρόπος που απομένει είναι η εξορία και η εκτόπιση», δήλωσε ο Ντούλε.
(Στοιχεία από rtsh.al)
 
 

Οι ΗΠΑ τιμώρησαν την Κουρδική Περιφέρεια για τη συμφωνία της με την Rosneft



 Ο Ραμαζάν Κερίμ, πρόεδρος της πλατφόρμας «Δημοκρατικό Κουρδιστάν»  ανέφερε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες αποφάσισαν να τιμωρήσουν την ηγεσία της Αρμπίλ, για την υπογραφή  συμφωνίας με τη ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία «Rosneft» και έδωσαν το «πράσινο φώς» στις σιιτικές δυνάμεις να επιτεθούν κατά του Κιρκούκ.

Ο Κερίμ σημείωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες  έχουν λησμονήσει ότι οι Κούρδοι του Ιράκ έχουν πολεμήσει και πολεμούν μέχρι στιγμής τους εξτρεμιστές του Daeshs και ότι τόσο ο διεθνής συνασπισμός με επικεφαλής τις ΗΠΑ, όσο και το ότι η Βαγδάτη ήταν σύμμαχος.
Πολιτικός εμπειρογνώμονας μιλώντας στο Σπούτνικ είπε ότι « η κουρδική διαχείριση υπέγραψε συμφωνίες με την Gazprom και την Rosneft για το πετρέλαιο και οι Ηνωμένες Πολιτείες τιμωρούν τώρα τους Κούρδους για την υπογραφή αυτής της συμφωνίας.
Πέντε πηγάδια υπάρχουν στο Κιρκούκ
Η ιρακινή Κουρδική Περιφέρεια υπέγραψε συμφωνία με τη Ρωσία λίγες ημέρες μετά την κατάληψη των πέντε πηγαδιών (άντλησης πετρελαίου).  
Ο ίδιος θα τονίσει ότι  η Κουρδική Περιφέρεια έκανε λανθασμένο υπολογισμό στη συνεργασία της με την Τουρκία.
«Μέχρι τώρα η κουρδική αυτονομία είχε οικονομικές και στρατιωτικές σχέσεις με την Τουρκία. Καθώς η κουρδική περιοχή εξήγαγε πετρέλαιο στην Τουρκία, η Τουρκία ήταν ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές στην περιοχή.
Λόγω του δημοψηφίσματος στην Αρμπίλ, η Τουρκία θεωρεί ότι έχουν τελειώσει οι εμπορικές και οι οικονομικές σχέσεις τους. Ενώ συγχρόνως η Τουρκία προσπαθεί αν διαφυλάξει τα συμφέροντά της με το Ιράκ. Έτσι, στην ουσία η Τουρκία δεν έχει χάσει τίποτε από τα εμπορικά της συμφέροντα», είπε.
Ο Κερίμ, πρόεδρος της πλατφόρμας του «Δημοκρατικού Κουρδιστάν» δήλωσε ότι η ένοπλη αντιπαράθεση μεταξύ  των Κούρδων του Ιράκ και του στρατού της Βαγδάτης θα συνεχισθεί μέχρι τις γενικές εκλογές στη χώρα.  Σημείωσε ότι οι πολιτικοί της Βαγδάτης προσπαθούν, με τον τρόπο αυτόν,  να πετύχουν πλεονεκτήματα και να αυξήσουν τα ποσοστά τους.
(Στοιχεία από tr.sputniknews.com)
 

Μάθιου Νίμιτς: Βρίσκομαι σε επαφή με Σκόπια και Αθήνα

«Νίμιτς για Κανάλ 5: Είμαι σε επαφή και με τις δύο πλευρές»

Ο Μάθιου Νίμιτς προετοιμάζεται για μια συνάντηση με τους δύο διαπραγματευτές για τη διαφωνία του ονόματος.

Οι συνομιλίες θα ξαναρχίσουν στα μέσα Νοεμβρίου, αλλά λεπτομέρειες για αυτές παραμένουν προς το παρόν σε πλήρη μυστικότητα.
Το σλαβικό Κανάλ 5 των Σκοπίων,  σημειώνει ότι επιβεβαιώθηκε ο νέος γύρος των συνομιλιών και ότι  ο Μάθιου Νίμιτς βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τις δύο πλευρές και ότι συζητά τα στοιχεία της συνάντησης.
Η ημερομηνία δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί, είναι ωστόσο βέβαιο ότι η συνάντηση θα γίνει εκτός Σκοπίων και Αθήνας.
«Είμαι σε επαφή και με τα δύο μέρη, για να διευκρινίσω τις λεπτομέρειες της ανακοινωθείσας συνάντησης. Τώρα εργαζόμαστε πάνω σε αυτό», είπε ο Νίμιτς, αποφεύγοντας να αποκαλύψει λεπτομέρειες.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα «η συνάντηση του Νοεμβρίου θεωρείται κλειδί για την πΓΔΜ και ότι η Ελλάδα προετοιμάζεται ήδη για τη συνάντηση, υπερτονίζοντας τις συνθήκες υπό τις οποίες είναι πιθανόν να γίνει ένα συνδυασμός των ήδη υπαρχόντων που έχει προτείνει ο μεσολαβητής και στις δύο χώρες.
 Προς το παρόν οι σκοπιανές και οι ελληνικές αρχές δεν αποκαλύπτουν λεπτομέρειες, επιβεβαίωσαν μόνο ότι οι συνομιλίες θα διεξαχθούν από τους διαπραγματευτές που έχει ορίσει η κάθε χώρα.
Η κυβέρνηση των Σκοπίων ανακοίνωσε ότι μετά τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης οι διαπραγματεύσεις θα εντατικοποιηθούν για την επίλυση του προβλήματος με την Ελλάδα.
Πριν από το νέο γύρο των συνομιλιών, η Αθήνα ανακοίνωσε ότι θα απαιτήσει εκτός από το όνομα την αλλαγή της ονομασίας της γλώσσας και της ιθαγένειας, σημειώνει το ‘Κανάλ 5’.
 
 

Γκρεμίζουν οικίες Ελλήνων στη Χιμάρα: Η αντιπολίτευση της Ελλάδας ζητά από την αλβανική κυβέρνηση άμεση παύση των ενεργειών αυτών


Από νωρίς το πρωί σήμερα,  εκατοντάδες αστυνομικοί, πολιόρκησαν γειτονιές της Χιμάρας, προκειμένου να κατεδαφίσουν οικίες και περιουσίες που ανήκουν στην ελληνική εθνική μειονότητα.

Τα κοινωνικά δίκτυα των  Ελλήνων της Χιμάρας έχουν ανάψει από το πρωί, παρουσιάζοντας βίντεο που δείχνουν τις κατεδαφίσεις των οικιών της ελληνικής μειονότητας, την παρουσία εκατοντάδων αστυνομικών που έχουν κάνει κλοιό γύρω από την περιοχή των κατεδαφίσεων και τις οργισμένες αντιδράσεις των  Ελλήνων της Χιμάρας και διαδηλώσεις ψέλνοντας τον εθνικό ύμνο.
Η αλβανική ‘Lapsi’ γράφοντας για το θέμα αυτό σημειώνει ότι το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, η αξιωματική αντιπολίτευση στην Ελλάδα,  σε δελτίο τύπου της που υπογράφεται από τον επικεφαλής του τμήματος εξωτερικών υποθέσεων, Γιώργο  Κουμουτσάκο, ζητά από την κυβέρνηση των Τιράνων να σταματήσει κάθε ενέργεια που έρχεται σε αντίθεση με τα δικαιώματα της ελληνικής μειονότητας που ζει στη Χιμάρα.
Απευθύνεται, μάλιστα, στην κυβέρνηση Τσίπρα, από την οποία ζητά άμεσα ανταπόκριση στην προστασία της ελληνικής μειονότητας στη Χιμάρα. Η ελληνική αντιπολίτευση προτείνει στην Αθήνα να ξεκινήσει αμέσως συνομιλίες για τη Χιμάρα πριν από την έναρξη των διμερών συνομιλιών μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας.
Χθες, Δευτέρα, η Εθνική Επιθεώρηση της Εδαφικής Άμυνας, έχει μεταβεί στη Χιμάρα συνοδεία εκατοντάδων αστυνομικών για να καταστεί δυνατή η κατεδάφιση πολλών οικιών.
Αυτό έχει ως συνέπεια τις αντιδράσεις των ιδιοκτητών τους. Σήμερα Τρίτη, πραγματοποιήθηκε, επίσης, μεγάλη διαμαρτυρία στη Χιμάρα, ένας από τους διαδηλωτές προσπάθησε να κάψει ένα αυτοκίνητο που μετέφερε  αέριο.
Η καταστροφή της ακίνητης περιουσίας  των κατοίκων της ελληνικής μειονότητα, έχει δημιουργήσει εντάσεις και συγκρούσεις μεταξύ των κυβερνήσεων της Αλβανίας και της Ελλάδας.
Βίντεο στο Facebook από τη Χιμάρα:
(Στοιχεία από Facebook,  lapsi.al)
 
 

Τουρκική φρενίτιδα: 944 παραβιάσεις του ΕΕΧ από 1.147 τουρκικά αεροσκάφη μέχρι τις 22 Οκτωβρίου !





H τουρκική Αεροπορία ανέκαμψε πλήρως μετά το πραξικόπημα και το 2017 σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΑ, ουσιαστικά διαμοίρασε de facto το Αιγαίο.

Σε σχέση με πέρυσι τριπλασιάσθηκαν οι οπλισμένοι τουρκικοί σχηματισμοί που εισήλθαν στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσουν σχέδιο πτήσεως και διπλασιάσθηκαν οι εμπλοκές με τα ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη που έσπευσαν να τους αναχαιτίσουν.

Το 2017 και μέχρι τις 22 Οκτωβρίου έχουν εισέλθει 1.147 τουρκικά αεροσκάφη, έχουν καταγραφεί 944 παραβιάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 2.847 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι σχηματισμοί ήταν 237 οι εμπλοκές που σημειώθηκαν με τα ελληνικά αεροσκάφη 167, και καταγράφηκαν 36 πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά.

Αντίστοιχα το 2016 είχαν εισέλθει 1.016 τουρκικά αεροσκάφη, είχαν καταγραφεί 902 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που είχαν εξελιχθεί σε 1.671 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι σχηματισμοί ήταν 86, είχαν σημειωθεί 68 εμπλοκές και είχαν καταγραφεί 57 πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.
To 2014 εισήλθαν 1.269 τουρκικά αεροσκάφη. Είχαν καταγραφεί 801 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 2.241 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι σχηματισμοί ήταν 145, είχαν σημειωθεί 8 εμπλοκές και είχαν καταγραφεί 14 πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά. To 1987 εισήλθαν 1216 τουρκικά αεροσκάφη. Είχαν καταγραφεί 682 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 461 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι σχηματισμοί ήταν 39, είχαν σημειωθεί 78 εμπλοκές και είχαν καταγραφεί 43 πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2003, 4.453 τουρκικά αεροσκάφη είχαν εισέλθει στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσουν σχέδια πτήσεως. Είχαν καταγραφεί 1.891 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 3.938 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι τουρκικοί σχηματισμοί ήταν 970. Σε 1.032 περιπτώσεις, η διαδικασία αναχαίτισης τους από ελληνικά μαχητικά είχε εξελιχθεί σε εμπλοκή. Καταγράφηκαν 88 πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά.

Σήμερα πάντως, ήταν μηδενική η τουρκική πτητική δραστηριότητα στο Αιγαίο.

Την ίδια ώρα, μικρή αύξηση παρουσιάζουν οι ώρες πτήσεως των πυροσβεστικών αεροσκαφών για δασοπυρόσβεση φέτος, σε σχέση με πέρυσι.

Φέτος, τα πυροσβεστικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν 1.487 εξόδους, συμπληρώνοντας 3.163,1 ώρες πτήσεως. Το 2016 είχαν πραγματοποιηθεί 1.257 έξοδοι αεροσκαφών τα οποία είχαν συμπληρώσει 2.895 ώρες πτήσεως. Το 2012 είχαν πραγματοποιηθεί 1.873 έξοδοι αεροσκαφών, τα οποία είχαν συμπληρώσει 4.534 ώρες πτήσεως.

Τέλος μείωση παρουσιάζουν οι αποστολές της πολεμικής αεροπορίας για τη μεταφορά ασθενών και τη διάσωση συμπολιτών μας.

Το 2017 έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής 686 αποστολές για τη μεταφορά 1.008 ασθενών. Τα μεταφορικά αεροσκάφη και ελικόπτερα έχουν συμπληρώσει 1727,7 ώρες πτήσεως. Αντίστοιχα, το 2016, σε 832 αποστολές μεταφέρθηκαν 1.267 ασθενείς. Τα μεταφορικά αεροσκάφη και ελικόπτερα είχαν συμπληρώσει 2.152 ώρες πτήσης.

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, φέτος σε συνεργασία με άλλους φορείς, μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί 89 αποστολές και έχουν διασωθεί 246 άτομα - 28 από την πολεμική αεροπορία.

Πέρυσι πραγματοποιήθηκαν 135 αποστολές και διασώθηκαν 168 άτομα - 20 από την πολεμική αεροπορία.


Πηγη:Pronews.gr

Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2017

Ελλάδα και Ιταλία θα ελέγχουν τον εναέριο χώρο του Μαυροβουνίου


Ο υπουργός Άμυνας του Μαυροβουνίου, Πρέντραγκ Μπόσκοβιτς, δήλωσε ότι ο έλεγχος του εναερίου χώρου  της χώρας θα γίνεται από τις αεροπορικές δυνάμεις της Ελλάδας και της Ιταλίας, μέλη του ΝΑΤΟ.

Ο Μπόσκοβιτς πρόσθεσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία υπογραφής  της τεχνικής συμφωνίας με το ΝΑΤΟ και τα συμβαλλόμενα μέρη Ελλάδα και Ιταλία.
«Η Ελλάδα και η Ιταλία θα πραγματοποιούν αεροπορικές πτήσεις ελέγχου για το Μαυροβούνιο, αφού σε μια τέτοια διαδικασία υπάρχει εμπειρία πολλών ετών και αυτό εμάς δεν μας κοστίζει τίποτε», δήλωσε ο Μπόσκοβιτς.
Είπε ακόμη ότι το Μαυροβούνιο ήταν υποχρεωμένο εντός έξι μηνών από την ένταξή του στο ΝΑΤΟ να εγκρίνει συμφωνίες που δίνουν ειδικό καθεστώς στα μέλη της Συμμαχίας.
(Στοιχεία από tanjug.rs)
 
 

Οι Τούρκοι στη Βουλγαρία ζητούν να αναγνωρισθούν ως μειονότητα


Σε άρθρο του που έχει τίτλο « Στην Αλβανία 50 χιλιάδες Βούλγαροι αποτελούν μειονότητα,  οι σχεδόν ένα εκατομμύριο Τούρκοι στη Βουλγαρία τι είναι;» ο Λιούτβι Μεστάν, ιδρυτής και πρόεδρος του κόμματος «Δημοκράτες για την ευθύνη, την ελευθερία και την ανοχή»- ДОСТ , ζητά την αναγνώριση της τουρκικής κοινότητας στη Βουλγαρία, ως μειονότητα.


Θα σημειώσει χαρακτηριστικά στη σελίδα του κόμματός του: 
«50 χιλιάδες Βούλγαροι στην Αλβανία έχουν το καθεστώς της εθνικής μειονότητα, (όπως πρόσφατα αναγνωρίσθηκαν) ενώ για παράδειγμα, περίπου ένα εκατομμύριο Τούρκοι στη Βουλγαρία δεν το έχουν.
 Τότε τι είμαστε; 
Πρόσωπα διαφορετικού εθνοτικού, θρησκευτικού και πολιτιστικού υποβάθρου. 
Τι, όμως, χρειάζεται για να αποκτηθούν αυτές οι ποιοτικές διαφορές, το νομικό καθεστώς μιας μειονότητας; 
Απάντηση δεν υπάρχει, ή η απάντηση είναι κυνική- απλώς δεν σας αναγνωρίζουμε. Αλλά , ούτως ή άλλως η απάντηση προπορεύεται και είναι οφειλόμενη!»
Σύμφωνα με τον ίδιο, στη Βουλγαρία υπάρχουν άτομα που ανήκουν σε μειονότητες, αλλά το κράτος αρνείται την ύπαρξη μειονοτήτων. Το σύνταγμα μιλά για την εθνικότητα, τις εθνοτικές και θρησκευτικές διαφορές, αλλά ο Βούλγαρος νομοθέτης αρνείται κατηγορηματικά το καθεστώς των μειονοτήτων. «Αυτό είναι μια κλασική αλαζονική περίπτωση των διπλών μέτρων και σταθμών», θα πει καταλήγοντας.
( Στοιχεία από dost.bg, dnes.dir.bg)
 
 

Θρίλερ με το Odin Finder: Για Ελλάδα ή για Τουρκία κάνει έρευνες νότια του Καστελόριζου;




Θρίλερ στο νοτιανατολικό Αιγαίο με την πορεία του ιταλικού ερευνητικού σκάφους Odin Finder το οποίο πλέει ανατολικά και βόρεια της Κρήτης, με πορεία Ν/Α προς την περιοχή του Καστελόριζου, έχοντας αποπλεύσει από το Ηράκλειο.
Όπως αναφέραμε σχετικά το σκάφος υλοποιούσε έργο θαλάσσιας έρευνας για λογαριασμό της κοινοπραξίας Euroasian Interconnector (κατασκευή έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης της Ασίας με την Ευρώπη, έργο στο οποίο συμμετέχουν η Ελλάδα, το Ισραήλ και η Κύπρος):
Το σκάφος ενώ ήταν ναυλωμένο από την Ελλάδα από τις 28 Οκτώβριου φέρεται να έχει ναυλωθεί  από την Τουρκία (έτσι αναφέρει τουρκική παράνομη NAVTEX) προκειμένου να πραγματοποιήσει υποθαλάσσιες έρευνες σε μια περιοχή εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, που εκτείνεται από την Κρήτη, περνά νότια από το Καστελόριζο και φτάνει μέχρι τα χωρικά ύδατα της Κύπρου.
Μάλιστα για αυτό το λόγο η Τουρκία εξέδωσε παράνομη NAVtEX (1095/17) με την οποία επιχειρεί αφενός να βγάλει άκυρη αντίστοιχη ελληνική (658/17) από τον Σταθμό Ηρακλείου, λέγοντας ότι ο σταθμός της Αττάλειας είναι υπεύθυνος για όλη αυτή την περιοχή(!) και αφετέρου να αμφισβητήσει ευθέως την ελληνική κυριαρχία.
Το θέμα όπως εξελίσσεται αυτές τις ώρες είναι εξαιρετικά σοβαρό καθώς είναι άγνωστο για ποιον ακριβώς πραγματοποιεί έρευνες το ιταλικό ερευνητικό πλοίο, καθώς και η ελληνική και νόμιμη NAVTEX ξεκινά και αυτή στις 28 Οκτωβρίου μέχρι νεοτέρας.
Η θέση του σκάφους πολύ κοντά στις ανατολικές ακτές της Κρήτης και η πορεία του προς ανατολάς σίγουρα δεν να προϊδεάζουν για θετικές εξελίξεις εάν το Odin Finder εκτελεί έρευνες για την Τουρκία.
Παράλληλα η τουρκική δραστηριότητα εκτείνεται και  στην "καρδιά" του Αιγαίου με πρωτοφανή τρόπο, που αποδεικνύει βέβαια και το μέγεθος της τουρκικής θρασύτητας, όταν αυτή μένει αναπάντητη.
Μάλιστα η συγκεκριμένη περίπτωση ίσως αποδειχθεί πιο σοβαρή απο αυτή του ιταλικού ερευνητικού σκάφους.
Με μια άλλη  NAVTEX την 1085/17 σκάφος του τουρκικού Ναυτικού ρυμουλκεί υποβρύχια συσκευή στην περιοχή που εκτείνεται μεταξύ Ικαρίας, Φούρνων, Πάτμου, Κίναρου, Αμοργού και Δονούσας.
Είναι πρωτοφανής όχι  μόνο γιατί στην περιοχή η Τουρκία δεν έχει αρμοδιότητα για έκδοση NAVTEX και η οποιαδήποτε δραστηριότητα που αφορά στο βυθό συνιστά ευθεία αμφισβήτηση της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας στο μέσο του Αιγαίου, αλλά γιατί είναι σαφές ότι χαρτογραφείται ο βυθός για να υπάρξει "εικόνα" στα τουρκικά υποβρύχια σε ένα σημείο που αποτελεί την συνήθη διαδρομή των ελληνικών υποβρυχίων προς τους ναυστάθμους της Σμύρνης και της Αλικαρνασσού...
Προς το παρόν το ιταλικό ερευνητικό σκάφος συνεχίζει την πορεία του ανατολικά και το θρίλερ στην ευαίσθητη περιοχή του Ν.Α. Αιγαίου συνεχίζεται με δύο NAVTEX μια ελληνική (νόμιμη) και μια τουρκική (παράνομη) να αναγγέλλουν έρευνες από το ίδιο ερευνητικό σκάφος!

Πηγη:Pronews.gr










Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

Βαγγέλης Ντούλε: «Μαύρο πρόβατο» ο Έντι Ράμα για σχέσεις Αλβανών και Ελλήνων

«Αναφορές Αλβανίας-Ελλάδας, Ντούλε από την Μπομποστίτσα: Μας αρέσει ο λαός, ο Ράμα είναι το πρόβλημα»

Από την Μπομποστίτσα, όπου κάθε χρόνο οι επικεφαλής της (ελληνικής) μειονότητας  τιμούν τους συμπατριώτες τους σε ένα στρατιωτικό νεκροταφείο, ο Βαγγέλης Ντούλε προσπάθησε να καθορίσει τον πρωθυπουργό της Αλβανίας,  Έντι Ράμα, ως «μαύρο πρόβατο» όχι μεταξύ των κυβερνήσεων Τιράνων –Αθήνας, αλλά μεταξύ των δύο λαών.

«Πρέπει να είμαστε ήρεμοι και υπερήφανοι για τη σχέση που έχουμε δημιουργήσει μεταξύ των δύο λαών. Είναι σχέσεις στο υψηλότερο επίπεδο. Αν υπάρχει ένα πρόβλημα μεταξύ της χώρας μας και της Ελλάδας, δυστυχώς,  αυτό είναι μόνο ο πρωθυπουργός Έντι Ράμα,  που θέλει να επιβάλει μια ατζέντα που βρίσκεται σε ασυνέχεια με τα συναισθήματα και τις επιθυμίες του αλβανικού λαού», δήλωσε ο Ντούλε.
Η σύγκρουση μεταξύ των δύο πολιτικών ανδρών και στη συνέχεια με την Αθήνα και τα Τίρανα, ήρθαν μετά την αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση και με τις ενστάσεις του Ράμα για τη συμφωνία των θαλασσίων υδάτων, το ζήτημα των τσάμηδων και την εμπόλεμη κατάσταση., σημειώνει το δημοσίευμα.
(Στοιχεία από epavarura.com, tesheshi.com )
 
 

Σκόπια: Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την κατεδάφιση όλων των αγαλμάτων ....ΛΟΓΙΑ ΝΕΟΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΩΝ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ


Η ανακοίνωση του Μίροσλαβ Γκάρτσεφ για την κατεδάφιση μιας σειράς μνημείων που σηματοδοτούν την ψευδο μακεδονική κουλτούρα, ιστορία και παράδοση έχει προκαλέσει στο κοινό χιονοστιβάδα κριτικής και αντίθεσης για  αυτές τις προθέσεις. 

Ο πρώην δήμαρχος και μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, Γκάρτσεφ, είναι τώρα ο πρόεδρος της επιτροπής για την καταστροφή όλων των μνημείων που ανεγέρθησαν στο κέντρο της πρωτεύουσας.
«Ανακοίνωσαν την απόφαση να κατεδαφίσουν πολιτιστικά και ιστορικά μνημεία της πρωτεύουσας, των Σκοπίων, των οποίων  η κατεδάφιση μόνο της, θα κοστίσει περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ,  πλέον της ζημιάς που θα γίνει. Η κυβέρνηση θα κάνει μια συνειδητή καταστροφή της κρατικής περιουσίας, αξίας τουλάχιστον 15 εκατομμυρίων ευρώ, μνημεία που θα καταστραφούν και θα διαγραφούν», σημειώνει το δημοσίευμα της σλαβικής εφημερίδας των Σκοπίων ‘ Βέτσερ’, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση ανέφερε τη καταστροφή των αγαλμάτων του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Φιλίππου του Β΄, και άλλων.
Η εφημερίδα σημειώνει ότι πρόκειται για μνημεία που τονίζουν την εθνική ταυτότητα των ψευδομακεδόνων, για τα οποία αποφασίστηκε με χρήματα από τον προϋπολογισμό η ανέγερσή τους, μνημεία για οποία ο  Σοσιαλδημοκράτης πρώην δήμαρχος του Κέντρου των Σκοπίων, Μίροσλαβ Γκάρτσεφ αμφισβητεί το συμβολισμό τους.
Η ‘Βέτσερ’ επικρίνει την απόφαση αυτής της κυβέρνησης για την κατεδάφιση όλων των μνημείων από την πρωτεύουσα και θέτει θέμα γιατί δεν ξηλώνονται και όλα τα αγάλματα, όπως του Σκεντέρμπεη, που ανέγειραν οι Αλβανοί και η απόφαση προβλέπει μόνο εκείνα τα μνημεία των ψευδομακεδόνων…

Κουρδιστάν: Παραιτείται ο Μασούντ Μπαρζανί


Ο πρόεδρος της κουρδικής περιφέρειας του Ιράκ, Μασούντ Μπαρζανί, ανακοίνωσε σήμερα το περιεχόμενο της επιστολής του,  που διαβάστηκε στο Κοινοβούλιο της Αρμπίλ. Στην επιστολή του ο Μπαρζανί αναφέρει: «Παραιτούμαι από τη θέση του περιφερειακού προέδρου από την 1η Νοεμβρίου 2017».

Ο ίδιος τονίζει ότι η θητεία της Προεδρίας δεν πρέπει να παραταθεί, αλλά, το κοινοβούλιο οφείλει να συγκληθεί το συντομότερο δυνατό, ώστε να μην προκύψει κανένα πολιτικό κενό στην περιοχή.
Σύμφωνα με το άρθρο 128 της Περιφέρειας της 12ης Αυγούστου 2017,  οι κοινοβουλευτικές και περιφερειακές προεδρικές εκλογές είχαν προγραμματισθεί για την 1η Νοεμβρίου 2017, αλλά η εκλογική επιτροπή δεν προετοίμασε τις εκλογές με το σκεπτικό ότι κανείς δεν έκανε αίτηση για πολιτικά ή εθνικά θέματα, ούτε υπήρξαν υποψηφιότητες.
«Εγώ θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για τα φυσικά δικαιώματα του λαού μας και να προστατεύω τα επιτεύγματα του έθνους μας ως πεσμεργκά μαζί με τους πεσμεργκά», ανέφερε ο Μασούντ Μπαρζανί.
( Στοιχεία από yenisafak.com , rojnews.net)
 
 

Οι Γερμανοί σχεδίαζαν την εξαφάνιση της νησιωτικής Ελλάδας!

Η νέα ήπειρος θα είχε όνομα Ατλαντρόπα. Θα προέκυπτε από τη συνένωση της Αφρικής και της Ευρώπης. Πίσω από το εξωφρενικό σχέδιο ήταν ο γερμανός αρχιτέκτονας Herman Sörgel που έκανε τα πάντα για να προωθήσει την ιδέα του από το 1928 έως το και τον θάνατό του, το 1952.
Η ιδέα του ήταν ότι μετά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και τη μεγάλη οικονομική κρίση του 1929, η μόνη λύση ήταν η συνένωση της Ευρώπης με την Αφρική που θα έδινε λύση σε πληθώρα προβλημάτων εκείνης της εποχής, ακόμα και στη μεταφορά του πετρελαίου.
Η ιδέα του είχε συζητηθεί ακόμα και στα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ) και προέβλεπε ένα γιγαντιαίο φράγμα στο Γιβραλτάρ που θα σταματούσε τη ροή από τον Ατλαντικό. Εκεί θα δημιουργούσαν ένα τεράστιο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο που θα εκμεταλλευόταν την πίεση του ωκεανού προς τη Μεσόγειo.


Η Σικελία θα προσέγγιζε την Αφρική και θα επικοινωνούσε εύκολα με την Τυνησία με μια μεγάλη γέφυρα. Ακολούθως θα γίνονταν φράγματα στον Βόσπορο και τον Νείλο. Στο χάρτη όμως τα Ελληνικά νησιά θα εξαφανίζονταν σταδιακά και θα συνενώνονταν με την ηπειρωτική γη.
Η ιδέα για την Atlantropa δεν εφαρμόστηκε ποτέ και το σχέδιο έμεινε στα συρτάρια. Επειδή στο μέλλον ίσως κάποιος τα ανασύρει, οι νησιώτες και οι φίλοι του περιβάλλοντος καλό είναι να βρίσκονται σε ετοιμότητα.
Το βίντεο του 1951 περιγράφει το σχέδιο

 Πηγη:Pronews.gr

Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

Σκοπιανό άρθρο: Η περίπτωση της αντίστροφης μεθόδου στην επίλυση της ονομασίας ...ΕΛΙΓΜΟΙ ΝΕΟΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΩΝ



 Ο γνωστός αρθρογράφος των Σκοπίων,  Μιροσλαβ Γκάρτσεφ, αναφέρεται στην αντίστροφή μέθοδο που δίνει τη δυνατότητα της επίλυσης κάθε προβλήματος. 

Αφού δίνει κάποια παραδείγματα για την αντίστροφη μέθοδο που χρησιμοποιείται και στη μηχανική θα δώσει το στίγμα του στην επίλυση της διαφοράς για την ονομασία της πΓΔ.
Έτσι, 
Στην περίπτωση του ονόματος και τη διαμάχη που έχουμε με την Ελλάδα για την εξεύρεση μιας «Αμοιβαίας αποδεκτής λύσης» η εφαρμογή της αντιστροφής μας καθορίζει την ακόλουθη εργασία:  Τι πρέπει να κάνω ώστε -και στις δύο πλευρές- - να μην καταφέρουν να επιλύσουν ποτέ τη διαφορά; 
Δηλαδή αντιστρέφουμε την αδυναμία επίλυσης, προσπαθούμε να βρούμε διαδικασίες που να εγγυώνται την αφερεγγυότητά μια λύσης, έτσι διαπιστώνουμε και πρακτικά τις στάσεις και δράσεις που πρέπει να αποφύγουμε. Με την αντίστροφη μέθοδο ανακαλύψαμε τα πραγματικά εμπόδια της πολιτικής διευθέτησης.
Τι πρέπει να κάνουν οι δύο πλευρές ώστε  η διαφωνία του ονόματος να γίνει άλυτη;
Να μη μπορεί να επιλυθεί ποτέ;
Πρώτον, οι δύο πλευρές πρέπει να μεγαλώσουν το πρόβλημα όσο μπορούν, προσθέτοντας σε αυτό όλες τις πτυχές που είναι διαθέσιμες και για τις οποίες δεν μπορεί να γίνει καμία διαπραγμάτευση. Όπως:  Ιστορία, δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια, πολιτική και ηθική αξιοπιστία, εθνική υπερηφάνεια και ταυτότητα.
Δεύτερον, αυτή η επιδείνωση του προβλήματος πρέπει να φθάσει σε παροξυσμική κλίμακα: Η ελληνική πλευρά να τονίζει  ότι το συνταγματικό μας όνομα δεν πρέπει να υπάρχει, εμείς να στεκόμαστε μετέωροι και να λέμε  ότι με την αλλαγή του ονόματος θα πάψουμε να υπάρχουμε.
Το τρίτο και τελευταίο, αυτές οι θέσεις «έχουμε ή δεν έχουμε» πρέπει να τεθούν ως κόκκινες γραμμές μη διαπραγματεύσιμες : 
ότι δεν έχουν αυτοί (οι Έλληνες) κανένα δικαίωμα στο όνομα «Μακεδονία» και η θέση μας να είναι ότι το όνομα είναι ό, τι έχουμε και δεν έχουμε  και δεν θα το αλλάξουμε σε καμία μορφή και σε αυτό καλούμε τη συμμετοχή ολόκληρης της  χώρας  για τη  λήψη αποφάσεων.
Τεχνική ερώτηση
Τι, λοιπόν, μας λέει η αντίστροφη μέθοδος; Ότι «εξασφαλίσαμε» την αποτυχία της επίλυσης του ζητήματος του ονόματος!
Ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία της κοινής λογικής δείχνει σαφώς ότι στην πραγματική ιστορία του προβλήματος και οι δύο πλευρές χρησιμοποίησαν ακριβώς εκείνες τις διαδικασίες που έπρεπε να αποφύγουν με κάθε κόστος, εάν ήθελαν να επιλυθεί το πρόβλημα!
Και έτσι, αγαπητοί αναγνώστες, το πρόβλημα με το όνομα μπορεί να επιλυθεί μέσα σε ένα μήνα, εάν αποφευχθούν οι ανοησίες που αναφέρονται παραπάνω και ακολουθήσουν την αντίστροφή μέθοδο:
Το πρόβλημα είναι ήσσονος σημασίας και μετατράπηκε σε τεχνικό ζήτημα για ένα ανεκτό όνομα για εξωτερική χρήση,  που στην ουσία δεν έχει καμία σχέση με την πολιτιστική ταυτότητα, υπαρξιακές ή άλλες πτυχές του έθνους, είναι ένα ζήτημα που θα επιλυθεί από τεχνικές επιτροπές θα γραφεί  σε ένα φύλλο χαρτιού και στη συνέχεια θα αποσταλεί στα Ηνωμένα Έθνη.
 Δηλαδή, θα έχουμε ένα εξωτερικό όνομα, ένα εξώνυμο, ένα όνομα που θα χρησιμοποιείται από τους ξένους για χώρα ή ένα έθνος. 
Σε αντίθεση με ένα ενδώνυμο  με το οποίο θα ονομάζουμε τους εαυτούς μας.
Παρατήρησε ποτέ κανείς ότι οι Φινλανδοί αποκαλούν τη χώρα τους Σουόμι; Ή όπως  οι Έλληνες αποκαλούν τη χώρα τους Ελλάδα και αυτοί λέγονται Έλληνες.  Όλος, όμως,  ο κόσμος αποκαλεί τη χώρα τους Ελλάδα και Έλληνες; 
Κάθε άλλο.
Κάθε χώρα τους αποκαλεί με τη γλώσσα της και την προφορά τους, ως κάποια παραλλαγή του ονόματος Γκρέτσια, όπως αποκαλούσαν οι Ρωμαίοι την Ελλάδα και Γκρεκούς τους Έλληνες στις αμοιβαίες επαφές τους!
 Και τι τρομερό πράγμα συνέβη στους Έλληνες, όταν όλος ο κόσμος τους αποκαλεί με μια λέξη που δεν τη χρησιμοποιούν οι Έλληνες;  
Έγινε τίποτε; 
Όχι. Απλά οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν την αντίστροφη μέθοδο για να αποφύγουν τις ηλιθιότητες, οι οποίες προφανώς δεν είναι γνωστές στους νέους Έλληνες αλλά και στους δικούς μας.
(Στοιχεία από plusinfo)
 
 

Σκόπια: Ο Καμμένος δεν θέλει το «Μακεδονία» σε ένα νέο όνομα


Με πρωτοβουλία για δημοψήφισμα και συνάντηση των αρχηγών των κομμάτων υπό την αιγίδα του προέδρου Προκόπη Παυλόπουλου, για το όνομα, παρουσιάσθηκε ο επικεφαλής του κόμματος «Ανεξάρτητοι Έλληνς», Πάνος Καμμένος, εταίρος του συνασπισμού στην κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, γράφει το σλαβικό δημοσίευμα των Σκοπίων.

Η δήλωση αυτή- συνεχίζει-  από τον υπουργό Άμυνας Καμμένο, έρχεται σε αντίθεση με τη δήλωση του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά, ο οποίος είπε νωρίτερα ότι η Ελλάδα επιθυμεί μια πιθανή λύση με ονομασία γεωγραφικού προσδιορισμού και τη λέξη Μακεδονία.
Ο Καμμένος καθώς έλαβε ένα βραβείο από το Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, είπε ότι «φαίνεται να προσεγγίζουμε στη λύση του ονόματος» και ότι το κόμμα του δεν θα αποδεχθεί ένα σύνθετο όνομα που περιέχει τον όρο Μακεδονία.
«Θέλω να διευκρινίσω, όχι ως υπουργός Άμυνας και μέλος της κυβέρνησης, αλλά ως πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, ότι ποτέ δεν θα δεχθούμε  τον ελληνικό όρο ‘Μακεδονία’ σε οποιαδήποτε λύση που να προταθεί με τη φωνή μας και τη συγκατάθεση. Κάθε τέτοια λύση,  εκτός από την ομόφωνη απόφαση των κομμάτων, θα πρέπει να είναι το αποτέλεσμα δημοψηφίσματος, όπου ο ελληνικός λαός θα πρέπει να αποφασίσει», είπε ο Πάνος Καμμένος, πρόεδρος του κόμματος «Ανεξάρτητοι Έλληνες», σημειώνει το δημοσίευμα.
Προσθέτει: 
Ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, στην τελευταία συνέντευξη Τύπου είπε ότι το όνομα αποτελείται από τέσσερις πλευρές και ότι μόνο στις δύο πρώτες έχει εντολή ο μεσολαβητής Μάθιου Νίμιτς, ενώ στα άλλα θέματα που περιλαμβάνουν  την έκταση και του τρόπου της χρήσης του όρου ‘Μακεδονία’, αλλά και λέξεις που προέρχονται από το ουσιαστικό, θα πρέπει να γίνει συμφωνία με την πΓΔΜ. 
Ο πρώην επικεφαλής της διπλωματικής αποστολής των Σκοπίων στην Αθήνα, Λιούπτσο Αρσόφσκι,  μιλώντας στην TV24 είπε ότι οι συζητήσεις μέχρι στιγμής ξεκινούν από το πλαίσιο των συμφωνιών με την Ελλάδα, δηλαδή στο  ζήτημα της ονομασίας και μόνο.
Ωστόσο ο Καμμένος στις δηλώσεις του είπε ότι ο αγώνας για τον όρο Μακεδονία αποσκοπεί στον υποτιθέμενο κίνδυνο της ταυτότητας στου ελληνικού τμήματος της Μακεδονίας.
«Μία και μόνο είναι η Μακεδονία, η ελληνική Μακεδονία ανέκαθεν, που ειδικά τα τελευταία χρόνια έγινε στόχος της σλαβικής απειλής. Ο στόχος δεν είναι μόνο το όνομα, αλλά και η εδαφική ακεραιότητα και το χειρότερο η σλαβοποίηση της ιστορίας και του πολιτισμού της Μακεδονίας, δηλαδή του ελληνικού λαού», δήλωσε ο Πάνος Καμμένος.
Οι εμπειρογνώμονες στο θέμα της ονομασίας, επισημαίνουν ότι η έλλειψη μια θέσης στην ελληνική κυβέρνηση για το ζήτημα του ονόματος, θα δυσκολέψει στο να βρεθεί μια τελική λύση, σημειώνεται.
(Στοιχεία από Republika online-republika.mk)

Βίντεο από TV Sitel
https://www.youtube.com/watch?v=JQc9eBqEIIw

Παρατείνεται η αποστολή αλβανικών πλοίων στο Αιγαίο


Παρατείνεται η αποστολή της αλβανικής ναυτικής δύναμης στην επιχείρηση στο Αιγαίο Πέλαγος, για ένα ακόμη έτος.

Κατά τη διάρκεια επίσκεψης εργασίας στη Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων στο Δυρράχιο, η υπουργός Άμυνας της Αλβανίας, Όλτα Τζάσκα,  ανακοίνωσε ότι η αποστολή, ενώ είχε σκοπό να κλείσει  στο τέλος του τρέχοντος έτους, θα συνεχισθεί το επόμενο έτος.
Στο τέλος Νοεμβρίου θα πλεύσει το δεύτερο πλοίο του αλβανικού ναυτικού, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Oriku».
Η υπουργός Άμυνας της Αλβανίας Όλτα Τζάσκα, ανέφερε ότι τα πολλά θετικά μηνύματα μέσα στην Αλβανία, αλλά και έξω από αυτήν, είναι ο λόγος για την παράταση της παρουσίας αλβανικού πλοίου στη νατοϊκή αποστολή στο Αιγαίο.
Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με την υπουργό  Άμυνας, σχετίζεται με πολλά θετικά μηνύματα για το πλήρωμα του αλβανικού πολεμικού πλοίου ‘Oriku’ που φέτος έχει συμβάλλει σε επιχειρήσεις  έρευνας και διάσωσης μεταναστών στο Αιγαίο.
«Θα παραμείνουμε στο Αιγαίο μέχρι τα τέλη του 2018. Σε έναν χρόνο σώσαμε πάνω από 700 μετανάστες στη δράση μας μαζί με το ΝΑΤΟ. Θα εκσυγχρονίσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις και θα προσθέσουμε σύγχρονα όπλα σε τέσσερα περιπολικά σκάφη τους επόμενους μήνες, ώστε να είναι  εξοπλισμένα με σύγχρονα οπλικά συστήματα», δήλωσε η Τζάσκα.
(Στοιχεία από .balkanweb.com, citynews.al, foldrejt.info)
 
 

1940: Η στολή του Έλληνα πολεμιστή και το τυφέκιο Mauser



 


Η στρατιωτική ενδυμασία των ηρώων της Πίνδου και της Βορείου Ηπείρου. Η θρυλική χακί χλαίνη και το χιτώνιο... Το FN 30 Mauser. Δείτε τα παρακάτω σε δυο σπάνια βίντεο.
Όλες οι λεπτομέρειες της στολής των Ελλήνων πολεμιστών του 1940:



 Πηγη:Pronews.gr

Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017

Η ιστορία της ιαχής «Αέρα»









Λίγες λέξεις της Νεοελληνικής γλώσσας κρύβουν τη μαγεία της ιαχής …Αέρα! Μεγάλωσαν και μεγαλώνουν Ελληνόπουλα που συγκινούνται και δακρύζουν, θαυμάζοντας τον ηρωισμό των παλικαριών στα ελληνοαλβανικά σύνορα το 1940.
Ο παλμός αυτής της συγκίνησης δονούσε στην ιαχή Αέρα και σε ότι αυτή αντιπροσώπευε στη μεταπολεμική Ελλάδα. Καμία λέξη δε συγκέντρωσε την ορμή και το δυναμισμό της νιότης, όσο η ιαχή "Αέρα".
Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν ότι πρωτοακούστηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης 30 χρόνια πριν από το έπος του ΄40. Συγκεκριμένα το 1908, από το 2ο Τάγμα της Κρητικής πολιτοφυλακής του πρώτου τακτικού στρατού της Κρήτης, που τελούσε υπό την προστασία του ευρωπαϊκού στρατού. Χρησιμοποιήθηκε σε εκπαιδευτική πορεία, από κάποιον στρατιώτη, κατά τη διάρκεια ανεμοστρόβιλου και το επανέλαβαν, χάριν ευθυμίας, οι υπόλοιποι. Από τότε, το επαναλάμβαναν συχνά, κάθε φορά που διαλυόταν ή συντασσόταν το Τάγμα (αρχικά ήταν δηλαδή, μία ζητωκραυγή, ένα “πείραγμα” και όχι πολεμική ιαχή).
Στη διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων (1912, 1913, Ήπειρο και Μακεδονία) η ιαχή διαδόθηκε από τους Κρήτες σε ολόκληρο το ελληνικό στράτευμα.
Στην αρχή, όμως, η καινοτομία αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, γιατί ο τακτικός στρατός χρησιμοποιούσε τις αρχαίες ιαχές: αλαλά ή αλαλαί ήελελεύ ή το εξευρωπαϊσμένο χιπ, χιπ, ουρρά (hip, hip, hurrah), αφού οι περισσότεροι αξιωματικοί του στρατού μας είχαν εκπαιδευτεί σε στρατόπεδα της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Αγγλίας.
Η αρχαία ιαχή αλαλά προήλθε από τη μυθική Κόρη του Πολέμου, την Αλαλά (Πίνδαρος, απ. 225: Κλυθ’ Αλαλά Πολέμου θυγατέρα). Από εδώ προήλθαν οι λέξεις αλαλαγή, αλάλαγμα (Κ. Παλαμάς, Ασαλ. Ζωή: της νίκης σου το αλάλαγμα...) και το ρήμα αλαλάζω (Ψαλμ. 99, αλαλάξατε τω Κυρίω...).
Η πολεμική ιαχή «Αέρα» επισημοποιήθηκε κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο και σε αυτό συνέβαλαν, άθελά τους, οι Ιταλοί. Ο Ιταλικός φασιστικός στρατός χρησιμοποιούσε την ιαχή: «eja (προφ. εγιά), eja, eja, alala». Ήταν μία ιαχή που είχε κaθιερώσει ο ποιητής Gabriele d΄ Annunzio (1863 - 1938) στη διάρκεια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου (Αύγουστος του 1917). Ο ίδιος ο ποιητής, αναφέρει ότι την επέβαλε στους αεροπόρους του (ήταν διοικητής αεροπορικού σμήνους) λέγοντας:
«Είναι καιρός να καταργήσουμε αυτό τον βαρβαρικό ήχο (εννοούσε το: Ηίρ! Ηίρ! Ηίρ! Hurrah). Στη θέση του θα βάλουμε το αlala με το οποίο ο Αχιλλέας παρακινούσε τα άλογά του και το Λατινικό επιφώνημα eja».
Εικοσιτρία χρόνια αργότερα οι Ιταλοί εισβολείς θα χρησιμοποιήσουν στα βουνά της Πίνδου την ιαχή eja, eja, alala (να ήξεραν άραγε, οι αγράμματοι Ιταλοί στρατιώτες ότι χρησιμοποιούσαν μία αρχαία ελληνική ιαχή για να σκοτώσουν τους σύγχρονους Έλληνες;). Πάντως, η ηχητική ομοιότητα με την επανάληψη των φωνηέντων -α- και -ε- στη λέξη eja (εγιά), έφερε στο μυαλό των Ελλήνων την Κρητική ζητωκραυγή Αέρα και ανταπέδωσαν καθιερώνοντας την λέξη ΑΕΡΑ, ως την πιο ηρωική ολόκληρης της ελληνικής ιστορίας. Η ιαχή Αέρα έχει τον ίδιο αριθμό συλλαβών με το αλαλά(δεν αλλάζει ο ρυθμός) και περιλαμβάνει το -α- και το -ε-, που προφέρονται εύκολα, όταν τρέχουν οι στρατιώτες (περιλαμβάνονται άλλωστε και στοαλαλά και στο ελελεύ, αλλά και στο eja).
Πηγή: 24grammata.com,Pronewsgr

Προς ελληνοτουρκική κρίση ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου: Σκηνικό «Malene Ostervold» νότια του Καστελόριζου







Μια περίεργη κατάσταση εξελίσσεται στο νοτιοανατολικό Αιγαίο με μοχλό το, με ιταλική σημαία, ερευνητικό σκάφος ODIN Finder το οποίο υλοποιεί έργο θαλάσσιας έρευνας για λογαριασμό της κοινοπραξίας Euroasian Interconnector (κατασκευή έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης της Ασίας με την Ευρώπη, έργο στο οποίο συμμετέχουν η Ελλάδα, το Ισραήλ και η Κύπρος):
Το πλοίο ενώ έχει ναυλωθεί από την Ελλάδα και κάνει εδώ και σχεδόν ένα μήνα επιστημονικές έρευνες στο Αιγαίο σε σημεία εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων νοτιοανατολικά της Κρήτης, μόλις έληξε σήμερα η ναύλωσή του από την Ελλάδα, αμέσως μετά ναυλώθηκε από την... Τουρκία (!) η οποία το στέλνει να κάνει έρευνες νότια του Καστελόριζου εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας σε μια επανάληψη του επεισοδίου με το νορβηγικό πλοίο "Malene Ostervold" που έφερε τις δύο χώρες ένα βήμα πριν την "θερμή" σύγκρουση!
Σήμερα νωρίς το πρωί η Τουρκία εξέδωσε την NAVTEX 1095/17, με την οποία αναγγέλλει την διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών από το ODIN Finder από τις 28 Οκτωβρίου, δηλαδή από αύριο «μέχρι νεωτέρας», σε μια περιοχή η οποία εκτείνεται από την Κρήτη μέχρι τα χωρικά ύδατα της Κύπρου και η οποία χαρακτηρίζεται από την Αγκυρα ως... "τουρκική υφαλοκρηπίδα"!
Ιδού το ιταλικό πλοίο, να έχει σηκώσει, μάλιστα, και τουρκική σημαία!

Όμως και αυτός ο σχεδιασμός εκτός όλων των άλλων επικαλύπτει  την περιοχή για την οποία έχει εκδοθεί η ελληνική NAVTEX 658/17 από τις 28 Οκτωβρίου (μέχρι νεοτέρας) και ζητούσε από τα παραπλέοντα σκάφη να κρατούν απόσταση 5 ν.μ. (η ελληνική NAVTEX περικλείεται στο χάρτη από την πράσινη γραμμή).
Η Τουρκία με τη NAVTEX 1094/17 σπεύδει με παράνομο τρόπο να δηλώσει ότι η ελληνική NAVTEX είναι άκυρη γιατί αφορά «περιοχή για την οποία η Τουρκία έχει την ευθύνη για έκδοση NAVTEX και συγκεκριμένα ο σταθμός της Αττάλειας».
Αυτή την στιγμή το ιταλικό πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη, απ'όπου αναμένεται να αποπλεύσει σε λίγες ώρες.
Η εξέλιξη παρακολουθείται στενά από το ελληνικό ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ.
Δύο φρεγάτες, μία στην Κρήτη και μία στην Αστυπάλαια, μία πυραυλάκατος στη Ρόδο και δύο κανονιοφόροι σε Κρήτη και ευρύτερη περιοχή Καστελόριζου, έχουν τεθεί σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής, αφού πολύ απλά αν επιτραπεί στο πλοίο και στην όποια τουρκική συνοδεία του, σίγουρα με πολεμικά σκάφη να εκτελέσουν έρευνες στην περιοχή που αναφέρει η τουρκική NAVTEX είναι σαν να παραδέχεται η Ελλάδα την ύπαρξη τουρκικής υφαλοκρηπίδας, ακόμα και μεταξύ ελληνικών εδαφών!
Ηδη κρίνεται ως "πολύ επικίνδυνη" η τουρκική δραστηριότητα στην "καρδιά" του Αιγαίου με τη NAVTEX 1085/17 όπου ένα σκάφος του TDK (τουρκικό Ναυτικό) ρυμουλκεί υποβρύχια συσκευή στην περιοχή που εκτείνεται μεταξύ Ικαρίας, Φούρνων, Πάτμου, Κίναρου, Αμοργού και Δονούσας.
Όχι μόνο γιατί στην περιοχή η Τουρκία δεν έχει αρμοδιότητα για έκδοση NAVTEX και η οποιαδήποτε δραστηριότητα που αφορά στο βυθό συνιστά ευθεία αμφισβήτηση της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας στο μέσο του Αιγαίου, αλλά γιατί είναι σαφές ότι χαρτογραφείται ο βυθός για να υπάρξει "εικόνα" στα τουρκικά υποβρύχια σε ένα σημείο που αποτελεί την συνήθη διαδρομή των ελληνικών υποβρυχίων προς τους ναυστάθμους της Σμύρνης και της Αλικαρνασσού...
Είναι σαφές ότι η Τουρκία επιχειρεί να δημιουργήσει νομικό υπόβαθρο για να αμφισβητήσει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας ανατολικά της Κρήτης και μέχρι το Καστελόριζο και ταυτόχρονα προκαλεί στρατιωτικά σε ολόκληρο το Αιγαίο “θερμαίνοντας” επικίνδυνα τα νερά του Αρχιπελάγους.
Η Άγκυρα κατονομάζει ως "τουρκική" την κυπριακή υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ δυτικά της Κύπρου, όπως επίσης και όλη την ελληνική υφαλοκρηπίδα νότια του Καστελόριζου και ανατολικά της Κρήτης.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που η Άγκυρα εγείρει ζήτημα στην συγκεκριμένη περιοχή, θέλοντας να οικειοποιηθεί μεγάλο μέρος της ελληνικής AOZ, δηλώνοντας πώς “τα εξωτερικά όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας στην θαλάσσια περιοχή συμπίπτουν με την μέση γραμμή μεταξύ των ακτογραμμών της Τουρκίας και της Αιγύπτου” και στα δυτικά περιορίζει την ελληνική υφαλοκρηπίδα στα χωρικά ύδατα της Ρόδου, της Κάσου, της Καρπάθου και των ανατολικών ακτών της Κρήτης.
Το τελευταίο σοβαρό επεισόδιο, που λίγο έλειψε να προκαλέσει νέα ελληνοτουρκική κρίση, ήταν το Νοέμβριο του 2008, όταν η Τουρκία επιχείρησε παράνομα να κάνει γεωφυσικές έρευνες για πετρέλαιο στην περιοχή 80 ν.μ νοτίως της Ρόδου, στην ευρύτερη περιοχή του Καστελόριζου και εντός των ορίων του FIR Αθηνών με το νορβηγικής σημαίας αλλά τουρκικών συμφερόντων πλοίο ερευνών «Malene Ostervold».
Το ερευνητικό πλοίο μάλιστα τότε κινούνταν με τη συνοδεία πολεμικού πλοίου και συγκεκριμένα της φρεγάτας TCG GEDIZ F-495, προκαλώντας την ελληνική αντίδραση, και την εντολή στην κανονιοφόρο «ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ» P61 να κινηθεί άμεσα προς την περιοχή.
Ο κυβερνήτης της κανονιοφόρου εξέπεμψε σήμα προς τον κυβερνήτη του «Malene Ostervold» και τον προειδοποίησε ότι βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και ότι απαγορεύεται να κάνει έρευνες επ’ αυτής.
Το νορβηγικό σκάφος απάντησε στην ελληνική κανονιοφόρο ότι έλαβε το σήμα και ότι το κατανόησε και ακολούθως μετά την πάροδο αρκετών ωρών και διαβουλεύσεων αποχώρησε από την περιοχή. Ταυτόχρονα, υπήρξε έντονη διπλωματική δραστηριότητα.
Όταν διέρρευσαν τα τηλεγραφήματα του Wikileaks αποκαλύφθηκε ότι ο Έλληνας, τότε Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Δ. Γράψας είχε απειλήσει με βύθιση του σκάφους σε περίπτωση που συνέχιζε την έρευνα... Υπήρξε μάλιστα και εμπλοκή των ΗΠΑ για αποκλιμάκωση της κατάστασης στην περιοχή του νοτιοανατολικού Αιγαίου.


Πηγη: Pronews.gr

«9 δισεκατομμύρια ευρώ σε ναρκωτικά κρυμμένα σε στοές: Ο Έντι Ράμα ελέγχει άμεσα το λαθρεμπόριο!»

Ο τίτλος από το δημοσίευμα

Ο πρώην πρωθυπουργός της Αλβανίας και πρώην πρόεδρος της χώρας, Σαλί Μπερίσα, κατηγόρησε σήμερα την αλβανική κυβέρνηση ότι έχει τον άμεσο έλεγχο της διακίνησης ναρκωτικών στην Αλβανία, γράφει η σκοπιανή εφημερίδα ‘Βέτσερ’.

Ο Σαλί Μπερίσα σε συνέντευξή του στην τηλεόραση «News24», κατηγόρησε τον επικεφαλής της αλβανικής κυβέρνησης, Έντι Ράμα ότι εμπλέκεται άμεσα και … ελέγχει την παραγωγή και τη διακίνηση μαριχουάνας στην Αλβανία.
Σύμφωνα με τον ίδιο «περισσότερα από 9 δισεκατομμύρια ευρώ σε ναρκωτικά κρύβονται σε αλβανικές σήραγγες».
«Ο πρωθυπουργός Έντι Ράμα εμπλέκεται άμεσα στην παραγωγή και τώρα στη συλλογή των ναρκωτικών».
Πρόσθεσε ότι οι κατηγορίες εναντίον του πρώην υπουργού Εσωτερικών, Σαϊμίρ Ταχίρι, είναι πραγματικές και δήλωσε ότι «είχε έναν ρόλο στην οικογενειακή συμμορία Χαμπιλάι, η οποία έκανε μεγάλη μεταφορά ναρκωτικών από την Αλβανία στην Ιταλία, όπως εντόπισε η ιταλική εισαγγελία κατά της μαφίας».
Είπε ακόμη ότι «ο αδελφός του σημερινού υπουργού Εσωτερικών Φαστμίρ Τζαφάι είναι μέλος μεγάλης αλβανικής μαφιόζικης ομάδας που κάνει λαθρεμπόριο ναρκωτικών στο εξωτερικό», όπως σημειώνει η εφημερίδα.