Σελίδες

Κυριακή 30 Αυγούστου 2020

Καταρχήν θετική η Αθήνα στην προσφορά μαχητικών Rafale από την Γαλλία


 

 

 

Το ζήτημα της απόκτησης μαχητικών Rafale πάντα ήταν στους "κρυφούς πόθους" της ΠΑ η οποία γνώριζε εξ αρχής πως το μαχητικό προσφέρει τεχνολογίες αιχμής και συνοδεύονταν από στρατηγικά όπλα κρούσης, επιβεβαιώνοντας έτσι το pronews.gr που στις 14 Αυγούστου είχε αποκαλύψει για την γαλλική πρόταση, μια πρόταση που πλέον η Αθήνα βλέπει θετικά και ήδη προγραμματίζονται οι πρώτες κινήσεις.

Έτσι ελληνικές και γαλλικές πηγές μιλούν για ένα έντονο ενδιαφέρον μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας με τη γαλλική Dassault να ετοιμάζεται τις προσεχείς ημέρες να στείλει επίσημη προσφορά στη ΓΔΑΕΕ μέσω της DGA για 10 νέα Rafale της τελευταίας γενιάς του αεροσκάφους.

Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει ακόμα τελική απόφαση όμως υπάρχει μια άτυπη αρχική συμφωνία σε υψηλό επίπεδο μεταξύ της Ελληνικής και Γαλλικής κυβέρνησης.

Μάλιστα η αρχική πρόταση φαίνεται μετά και από μια αρχική γαλλική θετική εικόνα ότι πλέον το το θέμα της απόκτησης θα αφορά δέκα Rafale F.3R προσφορά που θα καταθέσει η γαλλική κατασκευάστρια αεροναυπηγική εταιρεία τις προσεχείς ημέρες ενώ η γαλλική αεροπορία θα παραχωρήσει και ένα μικρό αριθμό αεροσκαφών των αρχικών εκδόσεων του Rafale με τις πληροφορίες να μιλάνε για 8 μαχητικά(με πιο πιθανή της έκδοσης F.2). 

Τα πρώτα Rafale παραγωγής που εντάχθηκαν σε υπηρεσία ήταν τα Rafale M της γαλλικής Ναυτικής Αεροπορίας, στο τέλος του 2001. Είχαν δυνατότητες αέρος – αέρος μόνο δηλαδή μεταφορά εξωτερικών δεξαμενών και πυραύλων MICA. Ακολούθησαν τα Rafale F.2 για τη Γαλλική Αεροπορία το 2006 με περιορισμένες δυνατότητες αέρος-εδάφους(ενσωμάτωση των scalp) και πλήρες Σ/Α.

Από το 2009 την διαδέχθηκε η έκδοση F.3 με  προσθήκες τον AM-39 Exocet, τους ΑΑSM (HAMMER/SBU-38, 54 and 64) ), το ατρακτίδιο στοχοποίησης Damocles, το ατρακτίδιο φωτοαναγνώρισης AREOS και τον πύραυλο πυρηνικής κρούσης ASMP-A. Από το 2012 στα Rafale παραγωγής τοποθετείται πλέον το ραντάρ AESA RBE 2AA αντικαθιστούν τα κατηγορίας PESA , και από το 2019 τα παλαιότερα μαχητικά αναβαθμίζονται στην έκδοση F.3R.

Το αεροσκάφος είναι πλέον εξαιρετικά ώριμο, και εκτός της γαλλικής αεροπορίας  μπαίνει σε υπηρεσία με την Αίγυπτο, την Ινδία και το Κατάρ, ενώ ετοιμάζεται η έκδοση F.4 με νέο βελτιωμένο ραντάρ της Thales, τεχνολογίας GaN, νέο αισθητήρα IRST,και σειρά όπλων όπως οι MICA NG, Meteor και SCALP EG.

 

 


 

 


Πηγη:Pronews.gr

Τεράστιες Αμερικανικές Επενδύσεις για Βάσεις στην Τουρκία



Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF), υπέγραψε συμβόλαιο αξίας περίπου 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ για την παροχή βασικής επιχειρησιακής υποστήριξης σε στρατιωτικές βάσεις στην Τουρκία, γράφει τούρκικο δημοσίευμα.


Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ελήφθησαν, η σύμβαση περιλαμβάνει την παροχή βασικής επιχειρησιακής υποστήριξης για στρατιωτικές βάσεις υπό την ευθύνη της  Αεροπορικής Διοίκησης της Ευρώπης (USAFE) και της αεροπορικής Διοίκησης της Αφρικής (AFAFRICA).

Οι αμερικανικές επενδύσεις που αναφέρονται στη σύμβαση αυτή αφορούν την αεροπορική βάση  Morón της Ισπανίας, την αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ (Τουρκία), τον αεροπορικό σταθμό της Σμύρνης (Τουρκία) και την εγκατάσταση υποστήριξης στην Άγκυρα (Τουρκία).

Οι διαπραγματεύσεις για τη σύμβαση, συνολικής αξίας 974 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, επρόκειτο να περατωθούν την Πέμπτη στις 27 Αυγούστου, όπως σημειώνεται.



Πηγη: http://www.echedoros-a.gr

 

Σάββατο 29 Αυγούστου 2020

Η αντίδραση των ΗΠΑ στην επέκταση στα 15 ναυτικά μίλια των χωρικών υδάτων της Αλβανίας





Τον Μάρτιο του 1990, η Αλβανία υπέβαλε στα Ηνωμένα Έθνη την απόφαση που καθόρισε τα χωρικά ύδατα της Αλβανίας στα 12 ναυτικά μίλια, όσο είναι το μέγιστο που προβλέπεται από το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας.


Όμως, μέχρι την απόφαση αυτή και επί 14 συνεχόμενα χρόνια, η Αλβανία επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα στα 15 ναυτικά μίλια, ξεκινώντας από την ακτή και εφαρμόζοντας το βασικό σύστημα της ευθυγράμμισης.

Η επέκταση των 15 μιλίων εγκρίθηκε με το διάταγμα αρ. 5384 στις 23 Φεβρουαρίου 1976 και η υποβολή της στον ΟΗΕ δεν έγινε δεκτή από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Για αυτόν τον λόγο, λίγα χρόνια αργότερα, οι ΗΠΑ έστειλαν σημείωμα διαμαρτυρίας στην Αλβανική Κυβέρνηση, δηλώνοντας ότι η επέκταση των 15 μιλίων ήταν αντίθετη με τις διατάξεις του διεθνούς δικαίου και ότι η υπερβολική τροποποίηση του βασικού συστήματος ήταν απαράδεκτη.

«Η διαμαρτυρία των ΗΠΑ κατά της τροποποίησης του νόμου 4650 της Αλβανίας! Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αναφέρονται στον αλβανικό νόμο με αριθ. 5384 της 23ης Φεβρουαρίου 1976 που τροποποιεί το νόμο αρ. 4650 της 9ης Μαρτίου 1970 και που στοχεύει να τοποθετήσει τα χωρικά ύδατα στα 15 μίλια, τροποποιεί υπερβολικά το βασικό σύστημα και ορίζει ότι ξένα πολεμικά πλοία μπορούν να εισέλθουν ή να διέλθουν από την χωρική θάλασσα της Αλβανίας μόνο με ειδική άδεια», ξεκινά την επιστολή διαμαρτυρίας η  Ουάσιγκτον εκείνη την εποχή, γράφει η εφημερίδα" Si "».


Οι Ηνωμένες Πολιτείες υπενθυμίζουν περαιτέρω ότι η επέκταση των 15 μιλίων παραβιάζει το άρθρο 3 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας.

«Ο ισχυρισμός για χωρικά ύδατα στα 15 ναυτικά μίλια δεν βασίζεται σε καμία διεθνή αρχή και πρακτική. Είναι ήδη αναγνωρισμένο διεθνώς καθώς και στο διεθνές δίκαιο, όπως αντικατοπτρίζεται στο άρθρο 3 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, το οποίο αναγνωρίζει ως χωρικά ύδατα ενός θαλάσσιου χώρου που δεν υπερβαίνουν τα 12 ναυτικά μίλια, μετρούνται από την αρχική γραμμή που καθορίζεται βάσει των διατάξεων της Σύμβασης. Αυτή η πρακτική εφαρμόζεται από τις περισσότερες χώρες», συνεχίζει.




Οι ΗΠΑ δεν είχαν αντίρρηση μόνο για την επέκταση κατά 3 ναυτικά μίλια πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών, αλλά και για τον καθορισμό του βασικού σημείου μέτρησης στην ακτή.

Σύμφωνα με τις ΗΠΑ, ούτε η αλβανική ακτή δεν έχει παραμορφώσεις, ούτε υπάρχουν ομάδες νησιών στην περιοχή που να πληρούν τις γεωγραφικές προϋποθέσεις που καθορίζονται από τη Σύμβαση για την καθιέρωση μιας ευθείας γραμμής.

 

"Το τμήμα της ευθείας γραμμής από το ακρωτήριο Ρόδον έως τις εκβολές του ποταμού Βιόσα  και από το ακρωτήριο Γλώσσα Αυλώνος (Λιγκουέττα ή αλβανικά Gjuhëza) έως το ακρωτήριο των Αγίων Σαράντα θεωρούνται ως περιοχές εσωτερικών υδάτων που δεν είναι νόμιμα ούτε όρμοι ούτε ιστορικά νερά», αναφέρουν οι ΗΠΑ.


 

Το σημείωμα διαμαρτυρίας καλεί την Αλβανία να συμμορφωθεί με το διεθνές δίκαιο και να επιτρέψει τη διέλευση πλοίων, είτε εμπορικών είτε πολεμικών, στα χωρικά της ύδατα.

«Το δικαίωμα διέλευσης από τα χωρικά ύδατα πρέπει να ασκείται από όλα τα πλοία, ανεξάρτητα από τον τύπο και το φορτίο που έχουν και αυτό το δικαίωμα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπόκειται σε αίτηση προηγούμενης άδειας ή προηγούμενης ειδοποίησης  προς το κράτος» , ακολουθεί το σημείωμα διαμαρτυρίας.




Για όλους αυτούς τους λόγους, οι ΗΠΑ δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να αντιτίθενται στους ισχυρισμούς της αλβανικής πλευράς και κατά των απόψεών της, δεδομένου ότι αυτοί οι ισχυρισμοί είναι αντίθετοι με το διεθνές δίκαιο, δεν θα τους εφαρμόσει.

Το σημείωμα διαμαρτυρίας που χρονολογείται στις 22 Ιουνίου 1989 και παραδόθηκε στην Αλβανία μέσω του γαλλικού Υπουργείου Εξωτερικών, καθώς η Αλβανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν είχαν τότε διπλωματικές σχέσεις.

Λιγότερο από ένα χρόνο μετά τη συμφωνία αυτή, η Αλβανία αλλάζει το νόμο και μειώνει την έκταση των χωρικών υδάτων από 15 σε 12 ναυτικά μίλια.



Πηγη: http://www.echedoros-a.gr

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020

«Ο Ερντογάν ηγείται του δεύτερου πολέμου ανεξαρτησίας»- Τουρκική προπαγάνδα στους Άραβες

 



Ένα μεγάλο μέρος του τουρκικού Τύπου συμπλέει με τις θέσεις του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στην επεκτατική και αρπαχτική πολιτική του προς όλες τις χώρες που γειτνιάζουν με την Τουρκία.


Το σημερινό άρθρο του καθεστωτικού Turk Press εξυμνεί τις προσπάθειες του Ερντογάν στην επιβολή της πολιτικής του, απευθυνόμενο στον αραβικό κόσμο, αφού η τουρκική ιστοσελίδα είναι στην αραβική.

 

Ο αγώνας της ανεξαρτησίας …συνεχίζεται

 

Η είδηση αναφέρθηκε  και από το Associated Press, σύμφωνα με την οποία το ελληνικό Υπουργείο Άμυνας ξεκίνησε κοινές αεροναυτικές ασκήσεις με τη Γαλλία, την Ιταλία και την Κύπρο στην ανατολική Μεσόγειο, χθες, Τετάρτη, στα ανοικτά της ελληνικής νήσου της Κρήτης, η οποίες για να διαρκέσει τρεις ημέρες, σύμφωνα με τα νέα, και αν η είδηση ​​εμπίπτει στιςπαραδοσιακές στρατιωτικές δραστηριότητες που διεξάγονται από τη χώρα μόνη ή με τους συμμάχους της, αλλά οι περιστάσεις που προηγήθηκαν των ειδήσεων κάνουν το γεγονός άξιο μελέτης.

Στις 30 Αυγούστου κάθε χρόνο, οι Τούρκοι γιορτάζουν την Ημέρα της Νίκης ή της Ανεξαρτησίας και η μνήμη της χρονολογείται από το 1922, όταν πραγματοποιήθηκε ο Τουρκικός Πόλεμος της Ανεξαρτησίας μεταξύ των Τούρκων και των Συμμαχικών Δυνάμεων (την Ελλάδα στο Δυτικό Μέτωπο της χώρας μας, την Αρμενία στο Ανατολικό Μέτωπο,  τη Γαλλία στο Νότιο Μέτωπο, τη Βρετανία και Ιταλία στην Κωνσταντινούπολη).

 Αφού κατελήφθησαν τμήματα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και διαιρέθηκαν μετά την ήττα των Οθωμανών στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ ξεκίνησε μια αντεπίθεση στην οποία κατάφερε να νικήσει τις εισβολείς χώρες και να τις εκδιώξει από τα τουρκικά εδάφη που κατέλαβαν, ωστόσο η Τουρκία έχασε περιοχές και νησιά που αφαιρέθηκαν από τη γεωστρατηγική της ισορροπία.

 

Οι «Σύμμαχοι» θέλουν την Τουρκία αιχμάλωτη της ενέργειας

 

Όταν  ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την ανακάλυψη του μεγαλύτερου πεδίου φυσικού αερίου στην ιστορία της Τουρκίας στη Μαύρη Θάλασσα, της οποίας η παραγωγή εκτιμάται σε 320 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, με την πιθανότητα να βρεθούν και άλλα αποθέματα στην περιοχή.




 Ο Ερντογάν πριν από ένα χρόνο έλαβε την απόφαση να εξερευνήσει  για πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε τρεις θάλασσες (Στη Μαύρη Θάλασσα, στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο), και υποσχέθηκε ότι θα γίνει. Τότε ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει εντόπια πλοία εξερεύνησης.

 

Οι «Σύμμαχοι» ( του …ΝΑΤΟ)  εξεγέρθηκαν ενάντια στην Τουρκία. Μάλιστα,  μια χώρα όπως η Γαλλία, της οποίας η γεωγραφία δεν έχει καμία γραμμή στους χάρτες της ανατολικής Μεσογείου, οδηγεί μια σκληρή εκστρατεία ενάντια στην εξερεύνηση πετρελαίου της Τουρκίας στην ανατολική Μεσόγειο, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη, και φυσικά ο λόγος είναι ότι η Τουρκία παραμένει οικονομικά αιχμαλωτισμένη.

 Όπως είναι γνωστό η Τουρκία εισάγει ενέργεια από τη Ρωσία, το Ιράκ, το Κουρδιστάν, το Καζακστάν, την Αμερική, τη Νιγηρία, την Αλγερία, το Ιράν και το Κατάρ.

Επιπλέον, η Τουρκία καταναλώνει ετησίως, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, περίπου 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, εισάγει περισσότερο από το 99% αυτού, το οποίο κοστίζει μεταξύ 12-13 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.



Οι εισαγωγές αυτές δηλώνουν περισσότερα εργοστάσια και ευκαιρίες απασχόλησης και αύξηση του εισοδήματος των πολιτών.

Επίσης σημαίνει την παροχή ρευστότητας για έργα αμυντικής βιομηχανίας που η Τουρκία έχει αρχίσει να ξεκινά με έναν αποδεκτό τρόπο, και η εξοικονόμηση ενέργειας σημαίνει περισσότερη ευελιξία στην εξωτερική πολιτική της και αναδιάταξη των εγγράφων προτεραιότητας στις εξωτερικές της σχέσεις που εξαρτώνται μερικές φορές από τις συμβάσεις προμήθειας πετρελαίου.

 

 «Γιατί συνοδεύουν πολεμικά πλοία την εξερεύνηση στη θάλασσα»

 

Μερικοί ρωτούν γιατί η Τουρκία έχτισε πλοία για εξερεύνηση πετρελαίου και γιατί τα πολεμικά πλοία πηγαίνουν για να τα προστατεύσουν;





Όσον αφορά το πρώτο, επειδή οι περισσότερες ξένες εταιρείες που συνεργάστηκαν με την Τουρκική Δημοκρατία για να εξερευνήσουν πετρέλαιο, τα αποτελέσματα της έρευνας και της εξερεύνησης για το έργο τους ήταν αρνητικά και επιβεβαίωσαν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν πηγάδια ή οικονομικά πηγάδια που να καλύπτουν το κόστος της εξερεύνησης, της γεώτρησης και της εξόρυξης, που σημαίνει ότι « καλύτερα  είναι να το αφήνουμε»…

Η Τουρκία δεν έχει εμπιστοσύνη στις μελέτες τους. Οι δορυφορικές εικόνες  υψηλής ανάλυσης που αποστέλλονται από τον δορυφόρο  Göktürk-2 από το 2012, δηλώνουν ότι η Τουρκία βρίσκεται σε στρατηγικό δρόμο που έθεσε το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης. Το δεύτερο ερώτημα είναι γιατί η Τουρκία στέλνει πολεμικά πλοία μαζί με τα σκάφη εξερεύνησης, οπότε η απάντηση έρχεται μόνη της. Υπάρχουν εκείνοι που επιδιώκουν να διατηρήσουν την Τουρκία αιχμάλωτη των ενεργειακών δαπανών.

Η Τουρκία, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Προεδρίας της Δημοκρατίας, ζήτησε δίκαιη κατανομή του πλούτου στην ανατολική Μεσόγειο μακριά από διαμάχες και αθέμιτο διαχωρισμό των θαλάσσιων και οικονομικών συνόρων, αλλά η απάντηση ήρθε με τη μορφή στρατιωτικών ασκήσεων σε ένα μήνυμα που δεν είναι χωρίς πολιτική παιδικότητα από την Ευρώπη με επικεφαλής τον Μακρόν της Γαλλίας.

 

Περιμένουμε τις επενδύσεις των Αράβων

 

Τώρα, παραμένει μια πρόσκληση ανάμεσα σε εμάς και τους Άραβες, τώρα που αγωνιζόμαστε να επιτύχουμε  μια οικονομική αναγέννηση, μια αστική ανάπτυξη, τώρα που περιμένουμε επενδύσεις (από τους Άραβες) σε μια χώρα που κατατάσσεται ως στρατιωτική δύναμη μεταξύ των δέκα κορυφαίων στον κόσμο που υποστηρίζει τη στρατιωτική βιομηχανία και η πολιτική ηγεσία της Τουρκίας καθιστά τη χώρα μας μεταξύ των μεγάλων χωρών, ένα ανυπέρβλητο στοιχείο στην περιφερειακή και διεθνή εξίσωση. Και όλα αυτά τα πλεονεκτήματα ανήκουν σε μια σύμμαχο. Μια ισχυρή δύναμη, που θα αλλάξει το πρόσωπο της περιοχής, αλλά πως θα το αντιμετωπίσουν τα καθεστώτα μας;

Θα συνεχίσουν (οι Άραβες) να πολεμούν με μια αξίνα ή θα βασίζονται στη φωνή της λογικής, των στρατηγικών οραμάτων καθώς η υιοθέτηση μας ως συμμάχου είναι προς το συμφέρον των Αράβων, ώστε να διατηρήσουμε τη γραμμή εναντίον των εχθρών του έθνους και όχι να ωφελούνται εκείνοι που  τους παρακινούν.




Η πολιτική της Τουρκίας είναι κέρδος για όλους. Αυτή η ιδέα μπορεί να μην προσελκύει τα (αραβικά) καθεστώτα, αλλά οι απαντήσεις είναι από τους λαούς που περιμένουν τον κατάλληλο χρόνο για να υψώσουν τη φωνή και να ανακοινώσουν την απάντησή τους.

Πηγη: http://www.echedoros-a.gr

Κυριακή 23 Αυγούστου 2020

Μαχητικό Su-57: «Άμεσα παραδοτέο στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία αν το επιθυμεί» λένε πηγές της ROSTEC

 

 

Ως μία μεγάλη ευκαιρία για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει να προσεγγιστεί η είδηση που δημοσίευσε το defencenet.gr ότι η εξαγωγική έκδοση του μαχητικού πέμπτης γενιάς stealth Sukhoi Su-57, είναι πλέον διαθέσιμη!

Με μία Αεροπορία στην οποία η παλαιότητα του 80% των μαχητικών της είναι πλέον κάτι παραπάνω από εμφανής το Su-57 θα αποτελούσε μια επιλογή που όχι απλώς θα εκτόξευε την ίδια την ΠΑ, αλλά και την χώρα η οποία με κόστος αντίστοιχο με την απόκτηση και την επιχειρησιακή εκμετάλλευση των 12 μεταχειρισμένων μαχητικών Rafale τέταρτης γενιάς (περί τα 1,5 δισ. ευρώ) θα μπορούσε να αποκτήσει μια πλήρη Μοίρα (20 αεροσκάφη) Su-57 με τον οπλισμό της και την υποστήριξή της.

Πηγές της ρωσικής ROSTEC που μίλησαν στο defencenet.gr πριν την έναρξη της ετήσιας έκθεσης αμυντικού υλικού Army-2020, προσδιόρισαν την τιμή ανά μονάδα στα 65 εκατ. δολάρια συν 30 εκατ. δολ. ανά αεροσκάφος για όπλα και υποδομές, δηλαδή κάπου 85 εκατ. ευρώ ανά αεροσκάφος, όσα χρεώνει η Lockheed Martin στην Βουλγαρία να μαχητικά F-16 Block 70 και πολύ μακριά από τα 3 δισ. δολ. με παράδοση που χάνεται κάπου στο 2030-2031 του F-35.

Το σημαντικότερο είναι ότι το μαχητικό θα έχει χρόνο παράδοσης από την ημέρα υπογραφής των συμβολαίων τους 24 μήνες! Δηλαδή 12 μήνες ενωρίτερα από την παράδοση του οποιουδήποτε αμερικανικού μαχητικού.

Οι άνθρωποι της ROSTEC, ανέφεραν ότι «Οι δυνατότητες του μαχητικού που θα εξαχθεί με εξαίρεση του IFF, και ορισμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου θα είναι ακριβώς η ίδια με αυτή που θα υπηρετήσει στην ρωσική Αεροπορία. Και σε ότι αφορά τα όπλα, ισχύει το ίδιο. Δεν υπάρχει περιορισμός εξαγωγής σε χώρα του ΝΑΤΟ και αυτό φάνηκε και στην περίπτωση των S-400 που παρέλαβε η Τουρκία».

Ολα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα υπήρχε ελληνική κυβέρνηση σκεπτόμενη ελληνοκεντρικά, όπως η κυβέρνηση Καραμανλή που είχε προχωρήσει σε αποφάσεις προμήθειας των έξι γαλλικών φρεγατών FREMM, που σήμερα θα είχαν προσδώσει απόλυτη κυριαρχία στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό (βάσει του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων η τελευταία από τις 6 θα είχε παραδοθεί εφέτος!) και των 420 ρωσικών TOMA ΒΜP-3ΗEL που θα δώσει απόλυτη κυριαρχία στο μέτωπο του Έβρου και μεγάλες δυνατότητες στις αντιαποβατικές δυνάμεις των νησιών.

Υπάρχει τέτοια κυβέρνηση; Σίγουρα η εκχώρηση δημοσιονομικής κυριαρχίας με τα Μνημόνια το 2010 και η μεταφορά του κέντρου αποφάσεων στο Βερολίνο, δεν επιτρέπει τέτοιου είδους κινήσεις εξασφάλισης της εθνικής κυριαρχίας.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ίδιο καθεστώς θα συνεχίσει να υφίσταται και τα επόμενα χρόνια, ειδικά αν υπάρξει στρατιωτική κίνηση από την πλευρά της Άγκυρας που θα καταπατά κάτι περισσότερο από την ελληνική υφαλοκρηπίδα, όπως συμβαίνει τώρα, χωρίς να αντιδρά, προφσνώς λόγω στρατιωτικής αδυναμία η Ελλάδα.

Άλλωστε η δορυφορική φωτογραφία των επτά τουρκικών πολεμικών πλοίων γύρω από το Oruc Reis που παραβίαζε ωμά την εθνική κυριαρχία, όπως ομολόγησε και ο πρώην ΣΕΑ Α.Διακόπουλος, με μόνο ένα ελληνικό πολεμικό να έχει «σκριναριστεί» από τα τουρκικά και απλά να παρακολουθεί κάπου 20 μίλια μακριά από το ερευνητικό χωρίς καμία περαιτέρω αντίδραση, κανονικά θα έπρεπε να στοιχειώσει τον ύπνο των Ελλήνων υπευθύνων.

Το ότι δεν συμβαίνει τώρα, δεν σημαίνει ότι θα εξακολουθήσει να μην συμβαίνει και στο μέλλον. Η απόκτηση μαχητικών Su-57 δεν είναι όνειρο, πλέον και θα αποτελέσει την κατάλληλη απάντηση στους τουρκικού S-400. Ή και ανάσχεση στην ίδια την απόκτηση του μαχητικού από τη Τουρκία κάτι που θα αποτελούσε ολέθρια εξέλιξη στο ισοζύγιο ισχύος των δύο χωρών, σε βάρος φυσικά της Ελλάδας.

Το 1999 το Su-27 ήταν υποψήφιο στο τότε πρόγραμμα της Πολεμικής Αεροπορίας και είχε γίνει και σχετική επίδειξη στην Τανάγρα και κοινές ασκήσεις με τα Mirage 2000, όπου βέβαια καταδείχθηκε η έκταση της ανωτερότητας του ρωσικού μαχητικού.

Αν είχε επιλεγεί το Su-27 στην αναβαθμισμένη έκδοσή του, αντί των F-16 Block 50/52, έχει κανείς κάποια αμφιβολία για το πώς θα εξελισσόταν μια ελληνοτουρκική αναμέτρηση;

Δείτε το σχετικό βίντεο:

 

 

 

ΟΙ δυνατότητες του μαχητικού είναι πραγματικά «εξωτικές» και μπορούν να συγκριθούν μόνο με την αναβαθμισμένη έκδοση του αμερικανικού F-22 σε κάποια επιχειρησιακά πεδία, αλλά και πάλι όχι σε όλα:

Τα Su-57 πραγματοποίησαν τις πρώτες αποστολές τους στη Συρία το 2018. Βρίσκονται ήδη στο στάδιο της μαζικής παραγωγής και η ρωσική Αεροπορία έχει προγραμματίσει να λάβει 76 ολοκαίνουργια αεροσκάφη μέχρι το 2028.

Το αεροπλάνο μπορεί να εντοπίσει στόχους σε έδαφος και αέρα από 400 χιλιόμετρα (248 μίλια) μακριά, ενώ ερευνά και εγκλωβίζει και 62 στόχους ταυτόχρονα.

 

 

 


Πηγη:Pronews.gr

Σκόπια: ''Αλλαγή στην ελληνική Επιτροπή για τα ζητήματα Παιδείας και Ιστορίας''


Η Σοφία Ηλιάδου – Τάχου καθηγήτρια της νεότερης ελληνικής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, είναι η νέα πρόεδρος του ελληνικού τμήματος της μικτής επιτροπής Βόρειας Μακεδονίας – Ελλάδας για τα θέματα εκπαίδευσης και ιστορίας. Η επιτροπή αυτή  δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των υποχρεώσεων της Συμφωνίας των Πρεσπών και η οποία δεν συνήλθε επί ένα χρόνο.


Η αλλαγή της επιτροπής είχε ανακοινωθεί αμέσως μετά τις εκλογές στην Ελλάδα, πέρυσι.

Η Συμφωνία  των Πρεσπών ορίζει ότι «η Επιτροπή θα επανεξετάσει και, εάν αποφασίσει ότι ενδείκνυται, θα αναθεωρήσει τυχόν εγχειρίδια και διδακτικά βοηθήματα όπως χάρτες, ιστορικοί άτλαντες, εγχειρίδια που χρησιμοποιούνται σε καθένα από τα μέρη».

Η ομάδα της πΓΔΜ έχει ήδη ετοιμάσει τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σχετικά με τα προγράμματα σπουδών και ιστορίας στα ελληνικά εγχειρίδια και θα τα υποβάλει στην επόμενη συνάντηση που θα ανακοινωθεί και θα προγραμματιστεί από το ελληνικό τμήμα της Επιτροπής. Μέχρι στιγμής, έχουν πραγματοποιηθεί τέσσερις συναντήσεις.

Η Επιτροπή συνεδριάζει τακτικά, και τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, και υποβάλλει ετήσια έκθεση σχετικά με τις δραστηριότητές της, καθώς και συστάσεις προς έγκριση από το Συμβούλιο Συνεργασίας Υψηλού Επιπέδου.
 
 
 

 

Κυριακή 16 Αυγούστου 2020

ΜΕΓΙΣΤΗ (ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ)ΠΡΩΤΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ(ΠΑΛΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ)9 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1789 ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΟΜΑΧΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΑΤΣΩΝΗ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ ΠΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΜΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ


Οι σημαίες του Λάμπρου Κατσώνη κυματίζουν στο
Κάστρο του Καστελόριζου
Η Παμμακεδονική Ένωση Μακεδονικού Αγώνα Ελλάδος- Αυστραλίας σε συνεργασία με τον Δήμο Μέγιστη προέβη σε αναπαρασταση του ελλιμενισμού του Λάμπρου Κατσώνη στο Καστελλόριζο
Ο ελλιμενισμός του Λάμπρου Κατσώνη στο Καστελλόριζο έγινε μετά τη ναυμαχία του 1788 έξω από την Κάλυμνο και τη συνετρίβη του οθωμανικού στόλου.
Ακολούθως ο Λάμπρος Κατσώνης κατευθύνθηκε στο Καστελόριζο όπου ο Οθωμανός Διοικητής του νησιού του παρέδωσε το κλειδί του Κάστρου
Το ιστορικό αυτό γεγονός ειχε πολλή μεγάλη σημασία, γιατί αφενός το νησί απαλλάχτηκε από την πειρατεία, αλλά κυρίως γιατί για πρώτη φορά πριν από το 1821 απελευθερώθηκε ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΕΔΑΦΟΣ
Η αναπαράσταση αυτή του ελλιμενισμού του Λάμπρου Κατσώνη αυτές τις ημέρες αποκτά μία άλλη διάσταση, στέλνοντας μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση, εντός & εκτός συνόρων, πως το Καστελλόριζο είναι ΕΛΛΑΔΑ & δεν του πρέπει καμία ΠΕΙΡΑΤΕΊΑ(κειμενο της Αντιπροεδρου της Παμμακεδονικης Κλειαρας Κικης)

 

Μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου η Ελλάδα θα αποκτήσει φρεγάτες Belh@rra ή μαχητικά Rafale

 

 

Σε συνέχεια των σχετικών πληροφοριών μας όπως σας αναφέραμε, έχουμε ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της ενίσχυσης των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων με γαλλικής τεχνολογίας όπλα και πιο συγκεκριμένα αυτό της προμήθειας των γαλλικών φρεγατών Belh@rr@ ή μαχητικών Rafale  με την Αθήνα να ευελπιστεί να έχει κλείσει την συμφωνία προμήθειας τους μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η Αθήνα αναμένει βελτιωμένες προτάσεις εκ μέρους της γαλλικής πλευράς τον προσεχή Σεπτέμβριο, ήδη έχει στα χέρια της την προσφορά για γαλλικά μεταχειρισμένα μαχητικά 4ης γενιάς Rafale, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι συζητήσεις για την υπογραφή μιας διμερούς στρατηγικής συμφωνίας στην οποία η Ελλάδα επιμένει για ισχυρότερη δέσμευση του Παρισιού στο ζήτημα. 

Φαίνεται ότι η δυναμική παρουσία της Γαλλίας στην Ανατολική Μεσόγειο με την ξεκάθαρη στήριξή της στην Ελλάδα έχει επανεκκινήσει τις διαδικασίες για ενίσχυση του γαλλικού παράγοντα στο ελληνικό οπλοστάσιο με συστήματα που μπορούν να προσδώσουν ποιοτική υπεροχή έναντι της Τουρκίας.

Έτσι όπως αναφέραμε σχετικά εδώ το πρωί της Πέμπτης διεξήχθη κοινή άσκηση Ελλάδας-Γαλλίας στην Αν.Μεσόγειο και σε περιοχές της παράνομης τουρκικής NAVTEX ενώ αποφασίστηκε να επαναρχίσει διάλογος εφ’ όλης της ύλης Ελλάδας-Γαλλίας, που θα αφορά το σύνολο της αμυντικής συμφωνίας των δύο χωρών και φυσικά τις γαλλικές υπερσύγχρονες φρεγάτες που είναι υποψήφιες για ένταξη στον ελληνικό στόλο ενώ δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό το πρόγραμμα αλλά όπως σήμερα αποκαλύψαμε περιλαμβάνει και πρόταση προσφοράς μεταχειρισμένων μαχητικών rafale.

Η γαλλική πρόταση για μεταχειρισμένα Rafale 

Την προμήθεια από την ΠΑ μεταχειρισμένων μαχητικών Rafale πρότειναν οι Γάλλοι σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του pronews.gr με παράλληλη επαναγορά των παλαιοτέρων μαχητικών Mirage-2000EGM/BGM.

Στα πλαίσια διευρυμένης αμυντικής συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας και με την υποστήριξη της τόσο της γαλλικής κυβέρνησης όσο και της κατασκευάστριας Dassault πριν δύο εβδομάδες έγινε πρόταση στην ΠΑ να προμηθευτεί μαχητικά Rafale που υπηρετούν ήδη στην γαλλική αεροπορία(μεταχειρισμένα) μέσω μια συνολικής συμφωνίας που περιλαμβάνει και τα παλαιότερα Mirage-2000EGM/BGM(επαναγορά τους) με το κόστος της προμήθειας να ανέρχεται στο 1 δις. ευρώ και να αφορά 6 μαχητικά τύπου Rafale F.1 και 6 Rafale F.2/F.3R.

Να σημειώσουμε ότι ανάλογη προσφορά είχε κάνει η γαλλική πλευρά και στην Κορατία που βρίσκεται ακόμα στην αναζήτηση ενός μεταχειρισμένου ή νέας κατασκευής μαχητικά για 12 μαχητικά για την αντικατάσταση των 12 MIG-21 BiS που έχει σε υπηρεσία.

Στα πλαίσια της προσφοράς η γαλλικής εταιρεία θα επαναγόραζε τα σε υπηρεσία με την ΠΑ 17 Mirage 2000EGM (τα δυο διθέσια BGM θα παρέμεναν σε υπηρεσία ως εκπαιδευτικά). Η γαλλική εταιρεία θεωρεί ότι υπάρχει αγορά για τα παλαιότερα αυτά μαχητικά για υπηρεσίες προσομοίωσής όπως αυτές που προσφέρει η Draken international και έτσι θα μπορούσε να δώσει ένα μεγαλύτερο τίμημα.

Η γαλλική κυβέρνηση θα έδινε 6 Rafale F.1 ή Μ για το γαλλικό ναυτικό, που παραμένουν σε καθήκοντα εκπαίδευσης(η πρώτη έκδοση με ικανότητες αεράμυνας) και 6 Rafale F.2 με πλήρεις δυνατότητες αέρος-αέρος και περιορισμένες (συγκεκριμένες) δυνατότητες αέρος–εδάφους αλλά σε αυτές περιλαμβάνονταν η ικανότητα μεταφοράς 3 SCALP-EG ανά μαχητικό.

Το επιπλέον κόστος προμήθειας θα ανέρχονται για την Ελλάδα στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ και σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε περίπου 500 εκατομμύρια για την δημιουργία υποδομών και εκπαίδευσης.

Η πρόταση μελετάται και περισσότερες λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές αν στα υπό παραχώρηση 6 Rafale θα είναι της έκδοσης F.2, F.3/F.3R.

 

 

Οι γαλλικές φρεγάτες Belharra

Εκτεταμένη αναβάθμιση του οπλισμού των επιπέδου οπλισμού των φρεγατών Belh@rra για τις οποίες έχει ήδη υπογραφεί μεταξύ Ελλάδος και Γαλλίας συμφωνία πρόθεσης προμηθείας, δύο μονάδων, ζήτησε το Πολεμικό Ναυτικό από την ναυπηγό εταιρεία Naval Group.

Οι Belh@rra, ακολουθώντας την γαλλική σχολή πολεμικών ναυπηγήσεων, έχει μεσαίο επίπεδο μεταφοράς οπλικών συστημάτων, ίσως κατάλληλο για ανοικτές θάλασσας, αλλά όχι για κλειστές θάλασσες, όπως το Αιγαίο, όπου π.χ. η ύπαρξη αντιπυραυλικού συστήματος κρίνεται κάτι παραπάνω από απαραίτητη με δεδομένο το ελάχιστον  χρόνο αντίδρασης του δεχόμενου πυραυλικού επίθεση και μάλιστα κορεσμού πλοίου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η προσφερόμενη τιμή για καθεμία από τις δύο φρεγάτες -δηλαδή για την πλατφόρμα με τα βασικά συστήματα, χωρίς ILS και χωρίς ανταλλακτικά- ανέρχεται στα 700 εκατ. ευρώ, δηλαδή θα πρέπει να δαπανηθούν σχεδόν 1,4 δισ. ευρώ για δύο «γυμνά» πολεμικά πλοία.

Με την προσθήκη οπλικών συστημάτων, κυρίως των πυραύλων Scalp Naval, το κόστος για τις δύο Belharra φτάνει στα 2-2,4 δισ. ευρώ. Στη δαπάνη θα πρέπει να συμπεριληφθεί το κονδύλι για τις υποδομές συντήρησης και υποστήριξης των Belharra στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Για την προστασία της από αέρος η φρεγάτα Belharra θα είναι εξοπλισμένη με έως και 32 κυψέλες κάθετης εκτόξευσης αντιαεροπορικών/αντιβαλλιστικών πυραύλων Aster 30 της MBDA. Θα διαθέτει το ραντάρ AESA Sea Fire, δύο σόναρ, μια εξελιγμένη έκδοση του CAPTAS-4 της Thales και ένα πρωραίο σόναρ Kingklip Mk2, καθώς επίσης και τορπίλες MU90 της Naval Group, με βεληνεκές πάνω από 12 χιλιόμετρα. Επίσης θα φέρει πυραύλους Exocet.

Στη Naval Group τονίζουν ότι το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα της νέας φρεγάτας προέρχεται από την ικανότητας προβολής ισχύος στην ξηρά, χάρη στο Scalp Naval, το πυραυλικό σύστημα Naval Cruise Missile (NCM) με βεληνεκές άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Η φρεγάτα θα μπορεί να φέρει ελικόπτερα τύπου NH90, καθώς και UAV βάρους 700 κιλών.


 

 


Πηγη:Pronews.gr

Η Τουρκία απογειώνει αεροσκάφη με πυραύλους- Επείγουσα επίσκεψη Μητσοτάκη σε αεροπορική βάση

 


Ενώ η Τουρκία ανακοίνωσε την εναέρια παρουσία επί 24 ώρες, οκτώ αεροσκαφών εξοπλισμένων με πυραύλους έτοιμους για πυροδότηση, ο Έλληνας πρωθυπουργός επισκέφθηκε χθες ελληνική αεροπορική βάση.


Οι φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν από τα ελληνικά ΜΜΕ δείχνουν τη στιγμή της επίσκεψης του Έλληνα Πρωθυπουργού στην  πτέρυγα μάχης της Σούδας όπου είναι στεγασμένα μαχητικά αεροσκάφη «F-16», τα οποία φαίνεται επίσης να είναι εξοπλισμένα με πυραύλους, γράφει το abcnews.al.


«Η προληπτική ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων αποτελεί προϋπόθεση για την ειρήνη. Αυτό έχει αποδειχθεί επί τόπου τις τελευταίες ημέρες», δήλωσε ο Έλληνας πρωθυπουργός.

Επί αρκετές ημέρες, οι εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους, ενώ πριν από δύο ημέρες μια ελληνική φρεγάτα συγκρούστηκε με την τουρκική φρεγάτα "Κεμάλ Ρέις", που συνόδευε το πλοίο "Oruç Reis" προκαλώντας τον Ερντογάν να απειλήσει με πόλεμο, σημειώνει το δημοσίευμα.

 Πηγη: http://www.echedoros-a.gr

Κυριακή 9 Αυγούστου 2020

Τουρκικό Ναυτικό: Συνεχίζεται η συγκέντρωση ναυτικών δυνάμεων- Ακόμη μια κορβέτα πλέει προς το Ν.Α.Αιγαίο

#TurkishNavy corvette Ada class F-514 TCG Kinaliada spotted today afternoon southbound #Chios Strait in east #Aegean Sea

Προς το Ν.Α. Αιγαίο πλέει η τουρκική κορβέτα κλάσης Ada F-514 TCG Kinaliada.

Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες και το βίντεο το τουρκικό σκάφος πέρασε το στενό της Χίου κατευθυνόμενο και αυτό νότια όπου παρατηρείται μεγάλη συγκέντρωση τουρκικών ναυτικών μονάδων.

Η ανάπτυξη του τουρκικού Ναυτικού πραγματοποιείται με σταθερούς ρυθμούς και ένα ένα τα σκάφη του μετακινούνται προς νότο.

Υπενθυμίζεται ότι από 10 και 11 Αυγούστου η Τουρκία έχει εξαγγείλει ασκήσεις στην περιοχή του Καστελόριζου.

Υπενθυμίζεται ότι εχθές είχε παρατηρηθεί μετακίνηση τριών φρεγατών πάλι με κατεύθυνση νότια προς την περιοχή του Ν.Α.Αιγαίου.

 


 

Σημειώνεται πως η πρώτη κορβέτα του προγράμματος MilGem κλάσης Ada (F-511 «Heybeliada») άρχισε να ναυπηγείται τον Ιανουάριο του 2007, καθελκύστηκε το Σεπτέμβριο του 2008 και παραδόθηκε το Σεπτέμβριο του 2011.

Η δεύτερη (F-512 «Buyukada») άρχισε να ναυπηγείται τον Ιούνιο του 2009, καθελκύστηκε το Σεπτέμβριο του 2011 και παραδόθηκε το Σεπτέμβριο του 2013.

Η F-513 «Burgazada» άρχισε να ναυπηγείται το Σεπτέμβριο του 2013, καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 2016 και παραδόθηκε το Νοέμβριο του 2018, ενώ η F-514 «Kinaliada» άρχισε να ναυπηγείται τον Ιούνιο του 2016, καθελκύστηκε τον Ιούλιο του 2017 και παραδόθηκε το Σεπτέμβριο του 2019.

Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα πυροβόλο OTO Melara των 76/62 χιλιοστών, δύο τηλεχειριζόμενοι πύργοι με πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, οκτώ βλήματα κατά πλοίων RGM-84 Harpoon (σε εξέλιξη η αντικατάσταση τους από Atmaca), ένα σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας RIM-116 RAM (Rolling Airframe Missiles) 21 θέσεων και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες για τορπίλες Mk.46.

Το ελικοδρόμιο μπορεί να δεχθεί και να υποστηρίξει ελικόπτερο κατηγορίας S-70B SeaHawk.

Ο ηλεκτρονικός τους εξοπλισμός αποτελείται από το σύστημα διαχείρισης μάχης G-MSYS (GENESIS MİLGEM Savaş Yönetim Sistemi), ραντάρ έρευνας  SMART-S Mk.2 της Thales, ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου πυρός STING EO Mk.2, σονάρ TBT-01 Yakamoz, συστήματα ζεύξης δεδομένων Link-11/16, σύστημα ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης και σύστημα αυτοπροστασίας.

 

 


Πηγη:Pronews.gr

 

Λιβύη: Η έκπληξη της Τουρκίας από την καταστροφή του αμερικανικού MIM-23 Hawk

 


Έκπληξη προκλήθηκε στους στρατιωτικούς κύκλους της Τουρκίας η καταστροφή των αμερικανικών συγκροτημάτων «MIM-23 Hawk» χωρίς να εντοπιστούν τα  ρωσικής κατασκευής μαχητικά αεροσκάφη Mig-29, που πραγματοποίησαν την επίθεση, γράφει ρωσικό δημοσίευμα.


Αρκετά μέσα μαζικής ενημέρωσης, επικαλούμενα την έγκυρη πολωνική ιστοσελίδα Defense24 , αναφέρει ότι ρωσικά μαχητικά MiG-29 στα τέλη Ιουλίου κατέστρεψαν τα αμερικανικά πυραυλικά συστήματα μεσαίας εμβέλειας που αναπτύχθηκαν από τις ΗΠΑ , τα οποία βρίσκονταν κοντά στην πόλη Σύρτη της Λιβύης.


Οι συντάκτες ισχυρίζονται ότι τα συγκροτήματα MIM-23 Hawk δεν μπορούσαν να εντοπίσουν τα μαχητικά, αν και τα ηλεκτρονικά συστήματα πολέμου βρίσκονταν σε λειτουργία από το σύστημα αεροπορικής άμυνας.


Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι τα συγκροτήματα ήταν υπό τον έλεγχο του τουρκικού στρατού , και η καταστροφή τους ματαίωσαν τρόπο την επίθεση στην πόλη από τις δυνάμεις της Εθνικής Συμφωνίας της Τρίπολης, φυσικά,  με την υποστήριξη της Άγκυρας.

Σύμφωνα με το πολωνικό δημοσίευμα, αυτό το γεγονός μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα ότι τα ρωσικά Mig- 29s έχουν πολύ υψηλό δυναμικό μάχης εάν είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα όπλα υψηλής ακριβείας και βρίσκονται αυτά υπό τον έλεγχο καλά εκπαιδευμένων πιλότων.
 
 

Η Τουρκία ενοχλείται σφόδρα από την αμερικανική βάση στην Αλεξανδρούπολη- Τούρκικο δημοσίευμα


 

Στις 28 Ιουλίου, η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες εγκαινίασαν μια νέα στρατιωτική βάση της πολεμικής και αεροπορίας των ΗΠΑ, αφού η Ουάσιγκτον και η Αθήνα υπέγραψαν τον Οκτώβριο του 2019 μια νέα ανοιχτή αμυντική συμφωνία, για την ανανέωση της συμφωνίας του 1990 μεταξύ των δύο χωρών.


Η νέα συμφωνία προέβλεπε τη δημιουργία τριών νέων στρατιωτικών βάσεων των ΗΠΑ στις πόλεις Λάρισα, Αλεξανδρούπολη και Στεφανοβίκειο . 

Με τη σειρά του, το Τουρκικό Κέντρο Έρευνας και Μελετών έθεσε πολλές ερωτήσεις, σε μια προσπάθεια να διευκρινίσει τις λεπτομέρειες και τις διαστάσεις της συμφωνίας.. 

 

Τι είδους στρατιωτική βάση έχουν δημιουργήσει οι Ηνωμένες Πολιτείες στην Αλεξανδρούπολη (Ελλάδα);


Είναι γνωστό ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν περισσότερες από 800 στρατιωτικές βάσεις σε όλο τον κόσμο εκτός των συνόρων τους και αυτές οι βάσεις έχουν ευαίσθητες αποστολές, όσον αφορά την προστασία συμμαχικών εθνών και την αποτροπή εχθρικών επιθέσεων,  παρεμβαίνοντας στα γεγονότα γρήγορα και αποτελεσματικά με τις στρατιωτικές τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί και εξακολουθούν να εγκαθίστανται.

Είναι, επίσης, γνωστό ότι οι ίδιες οι στρατιωτικές βάσεις μερικές φορές δημιουργούν προβλήματα με τις συμμαχικές χώρες και μάλιστα ενεργούν «αποτρεπτικά» ενάντια σε συμμάχους.

Η ελληνική πόλη της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται στα σύνορα με την Τουρκία, περίπου 40 χιλιόμετρα μακριά, και παρόλο που δεν υπάρχει σαφής εξήγηση σχετικά με τις λεπτομέρειες της βάσης που δημιουργήθηκε, είναι κατανοητό ότι ορισμένος αριθμός Αμερικανών στρατιωτών και ελικόπτερα έχουν ήδη μεταφερθεί στη βάση.

Σημειώνεται ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για τη χρήση στρατιωτικών εγκαταστάσεων και θαλάσσιων ελικοπτέρων, συνεπώς καταβάλλονται προσπάθειες για την αύξηση της χωρητικότητας του λιμανιού.


Ποιες ήταν οι εξελίξεις που σημειώθηκαν πριν από τη δημιουργία της βάσης της Αλεξανδρούπολης;


Υπογράφηκε ένα πρόσθετο πρωτόκολλο μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ελλάδας στις 5 Οκτωβρίου 2019 στη Συνθήκη για την Άμυνα και την Αμοιβαία Συνεργασία, η οποία είχε υπογραφεί το 1990.

Αυτό το πρωτόκολλο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της σχετικής συνθήκης και εισάγει ορισμένες νέες διατάξεις σε αυτό το πλαίσιο.

Το πρωτόκολλο περιέχει σημαντικές λεπτομέρειες, όπως τον εκσυγχρονισμό της στρατιωτικής βάσης της Σούδας στο νησί της Κρήτης στην Ελλάδα, την ανανέωση του αεροδρομίου της Λάρισας και την ενίσχυση της αεροπορικής βάσης του Στεφανοβίκειου που βρίσκεται μεταξύ του Βόλου και της Λάρισας, όσον αφορά τη στρατιωτική οχύρωση.

Το σημαντικό σημείο στην Αλεξανδρούπολη είναι ότι αναμένεται επίσης να επεκταθεί και να εκσυγχρονιστεί το λιμάνι της πόλης.

 Έτσι, είναι σαφές ότι αυτή η στρατιωτική βάση δεν ήταν ώθηση της στιγμής, αλλά μέσω διαπραγματεύσεων που χρειάστηκαν χρόνο για να επιτρέψουν στις Ηνωμένες Πολιτείες να χρησιμοποιήσουν τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις της Ελλάδας.

Ωστόσο, οι ειδικοί λένε ότι η ίδρυση από τους Αμερικανούς στρατιωτικής βάσης στην Αλεξανδρούπολη είναι αντίθετη με τη Συνθήκη της Λωζάνης.

 

Ποιο είναι το πολιτικό υπόβαθρο της δημιουργίας της βάσης στην Αλεξανδρούπολη;


Πολλά ζητήματα φαίνεται να έχουν εμφανιστεί στο πολιτικό υπόβαθρο για τη δημιουργία στρατιωτικής βάσης των ΗΠΑ στην Αλεξανδρούπολη, το πρώτο είναι ότι αποτελεί απόρροια του παγκόσμιου ανταγωνισμού με τη Ρωσία.

Στον σημερινό κόσμο, υπάρχουν ορισμένα πλεονεκτήματα στα οποία οι Ηνωμένες Πολιτείες ανταγωνίζονται σε διάφορους τομείς, από οικονομικά έως στρατιωτικά θέματα, και από την τεχνολογία έως τις πολιτικές συμμαχίες.

Είναι γνωστό ότι η Ρωσία είναι μία από τις χώρες με τις οποίες οι Ηνωμένες Πολιτείες ανταγωνίζονται σε αυτόν τον τομέα, ειδικά μετά το 2018, καθώς η Ουάσιγκτον στοχεύει στον αποτελεσματικότερο έλεγχο των γεγονότων στην περιοχή.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι Ηνωμένες Πολιτείες προσπαθούν να αυξήσουν την παρουσία τους στην ανατολική Μεσόγειο, ειδικά στο Αιγαίο Πέλαγος.

Το δεύτερο σημείο είναι ότι η Ελλάδα δεν κατάφερε να αποκτήσει αυτό που ήθελε από την Τουρκία μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ως εκ τούτου ήταν απαραίτητο να επαναπροσδιορίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες για να επιτύχει αυτές τις επιθυμίες, ιδίως όσον αφορά τις δραστηριότητες της Άγκυρας στην Ανατολική Μεσόγειο, όπως οι γεωτρήσεις και οι εργασίες εξερεύνησης πετρελαίου και φυσικού αερίου κ.λπ. Στη συνέχεια, βρήκε τον αντικαταστάτη.

Ειδικά επειδή, τον τελευταίο καιρό, οι σχέσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Άγκυρας έγιναν τεταμένες, ένα γεγονός που ενίσχυσε μια τέτοια ευκαιρία μεταξύ της Αθήνας και της Ουάσιγκτον.

Αυτό το σημείο ειδικότερα διευκόλυνε το ζήτημα για τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες στην πραγματικότητα αντιτίθενται στις δραστηριότητες της Τουρκίας στη Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένης της θαλάσσιας συμφωνίας μεταξύ της Άγκυρας και της κυβέρνησης της Τρίπολης, όπου η Ουάσινγκτον έχει απαγορεύσει σε εταιρείες που εδρεύουν στις ΗΠΑ, τις δραστηριότητες αναζήτησης φυσικών πόρων στο νησί της Κύπρου.

 

Ποιες είναι οι συνέπειες για την Τουρκία; 

 

Είναι σαφές ότι η Άγκυρα ενοχλείται από την εμφάνιση μιας τέτοιας διμερούς συνεργασίας μεταξύ Ουάσινγκτον και Ελλάδας, ειδικά επειδή οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Τουρκία είναι συνεχώς μέλη του ΝΑΤΟ, σε αντίθεση με την Ελλάδα, η οποία κατά το παρελθόν είχε αποχωρήσει από τη συμμαχία (το στρατιωτικό σκέλος).

Ωστόσο, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν δημιουργήσει στρατιωτική βάση στην Αλεξανδρούπολη, και είναι αλήθεια ότι η Τουρκία ενοχλείται σφόδρα από την ίδια την αμερικανική θέση.

Φυσικά, οι εντάσεις στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας δείχνουν ότι η σχέση των Ηνωμένων Πολιτειών με την Αθήνα, ιδίως η ανάπτυξη της στρατιωτικής συνεργασίας, έχει ένα νόημα, δηλαδή ότι αυτή η κίνηση μπορεί να υποδηλώνει ότι η Άγκυρα έχει δικαιώματα και ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να το ακούσει.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εμπειρία της Τουρκίας με το Ισραήλ, οι σχέσεις του τελευταίου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι διεθνείς αποφάσεις που ελήφθησαν και η επιμονή της Άγκυρας να τηρήσει τα δικαιώματά της συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση.