Σελίδες

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Απόφαση: «Κούρεμα» ποσού αλλά με... «καπέλο» 90% (!) ανά μονάδα στον εκσυγχρονισμό των F-16!







"Κούρεμα" στο συνολικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των μαχητικών αεροσκαφών F-16 προέκυψε μετά την θύελλα των αντιδράσεων για την  διάθεση ποσού 1,5-2 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου των μαχητικών, αλλά ταυτοχρόνως μπήκε και... "καπέλο" στο κόστος εκσυγχρονισμού ανά μονάδα: 1 δισ. είναι το τελικό κονδύλι που θα δοθεί (σε αυτή την φάση...) αλλά αφορά μόνο δύο Μοίρες (δεν έχει διευκρινιστεί αν θα είναι τα Block 50 ή τα Block 52+).
Τελικά το "κούρεμα" ανεβάζει  κατά 90% το κόστος του εκσυγχρονισμού, το οποίο από 13 εκατομμύρια θα εκτοξευθεί περίπου στα 20-25 εκατομμύρια ευρώ!
Ετσι λοιπόν σήμερα το ο Αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος Χ.Χριστοδούλου, παρουσίασε στην Επιτροπή Αμυνας της Βουλής τον σχεδιασμό της Πολεμικής Αεροπορίας για την αντιμετώπιση των 100 τουρκικών F-35A και των συστοιχιών S-400: Θα εκσυγχρονίσουν 40-45 F-16 με ραντάρ AESA!
Αν και είναι φανερή η πρόθεση ορισμένων να "σαλαμοποιήσουν" το πρόγραμμα και να κοστίσει τελικά 3 δισ. το σύνολο της αναβάθμισης των μαχητικών, πραγματικά εδώ το οικονομικό μέρος της υπόθεσης (δεσμεύονται όλα τα FMS από τιε ΗΠΑ για τα επόμενα δέκα χρόνια) είναι ίσως το μικρότερο προ του κινδύνου δορυφοροποίησης της χώρας από την λάθος απόφαση.
Από την λάθος απόφαση να προτιμηθεί ο εκσυγχρονισμός παλαιών αεροσκαφών αμφιβόλου αξίας (ο εκσυγχρονισμός) αφού η απειλή (F-35Α 5ης γενιάς και S-400) δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη 3ης γενιάς, παρά μόνον από συνδυασμένη απόφαση αναβάθμισης του δικτύου έγκαιρης προειδοποίησης και προμήθειας, έστω ολιγότερων, επίσης 5ης γενιάς μαχητικών.
Το ζήτημα είναι πότε θα ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός, ποιος θα τον κάνει (η ΕΑΒ έχει καταρρεύσει και δεν ολοκληρώνει την παράδοση ούτε των C-130 σε ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που έχει ξεκινήσει πριν από 16 χρόνια!), αν θα τελειώσει πριν την δεκαετία ( για τα 4 P-3Β θα απαιτηθούν επτά χρόνια) και πολλά άλλα ερωτήματα.
Σήμερα στην πιο κρίσιμη για τα θέματα ασφάλειας συνεδρίαση της Επιτροπής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των τελευταίων ετών, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π.Καμμένος, παρουσίασε τα σχέδια της Πολεμικής Αεροπορίας για τον εκσυγχρονισμό και της αναβάθμιση των παλαιών F-16, στήριξε τον Αρχηγό του ΓΕΑ, ως όφειλε, αλλά τόνισε ταυτόχρονα ότι πρώτη προτεραιότητα για την Αεροπορία είναι η απόκτηση Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους 5ης γενιάς. 
Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και υπεύθυνος για τον Τομέα Αμυνας Α.Γεωργιάδης, φάνηκε επιφυλακτικός για το όλο σκηνικό, αλλά εκτίμηση πολιτικών παρατηρητών είναι ότι η ΝΔ δεν θα καταψηφίσει το πρόγραμμα, αφού το ζητεί μετ'επιτάσεως η ηγεσία της ΠΑ. Αν και ο ίδιος ο Α.Γεωργιάδης τόνισε ότι "Το μέλλον για την ΠΑ πρέπει να είναι τα μαχητικά 5ης γενιάς"..
Η Επιτροπή θα κληθεί στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας για να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση και από εκεί και πέρα θα αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του.
Πλην ηγεσίας της Αεροπορίας (που φυσικά είναι η πλέον αρμόδια και θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της επιλογής από την στιγμή που η πολιτική ηγεσία "δείχνει" προς την Αεροπορία όταν ερωτάται "Με ποια λογική γίνεται ο εκσυγχρονισμός;") όλοι οι άλλοι είτε "νίπτουν τα χείρας τους", είτε κουνάνε το κεφάλι τους: 25 εκατ. ανά μαχητικό για να αντιμετωπιστούν μαχητικά (F-35) και α/α συστήματα (S-400) που κανείς--ούτε οι ίδιοι οι αεροπόροι-δεν πιστεύουν ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν κατ'αυτό τον τρόπο.
Και φυσικά έχει τεθεί μετ'επιτάσεως η ανυπαρξία συστήματις έγκαιρης προειδοποίησης που να δίνει πιθανότητες εντοπισμού των F-35, αλλά και των όπλων που θα τα καταρρίψουν.
Μέσα σε όλα, το πρόγραμμα απόκτησης των ελικοπτέρων επιθετικής αναγνώρισης OH-58 Kiowa, κινδυνεύει: Δε υπάρχουν κονδύλια διαθέσιμα αφού το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 θα "ρουφήξει" όλους τους διαθέσιμους πόρους των FMS. 


Πηγη:Pronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου