Σελίδες

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

Σκόπια: Η «Μακεδονία» ήταν και θα είναι των «Μακεδόνων» ......!!!

 


«Οι ιδρυτές της Μακεδονικής Επαναστατικής Οργάνωσης»


Δημοσίευμα από την σκοπιανή εφημερίδα «Nova Makedonija» με τίτλο «Η Μακεδονία ήταν και θα είναι των Μακεδόνων» το οποίο παρατίθεται χωρίς συντακτική παρέμβαση:

 

Η 23η Οκτωβρίου ως ημέρα ίδρυσης της Μακεδονικής Επαναστατικής Οργάνωσης (MRO), γνωστή και ως Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση ή VMRO, λόγω του αυτόχθονου Μακεδονικού της χαρακτήρα, είναι ένα από τα φωτεινότερα φωτεινά σημεία στην ιστορία του Μακεδονικού λαού και δεν είναι τυχαία  που εορτάζεται ως ημέρα της Επανάστασης του Μακεδονικού Αγώνα.

 Παρά την πολιτική αναταραχή και διαμάχη, καθώς και τις προσπάθειες να το παρουσιάσουμε ως γιορτή κόμματος, η 23η Οκτωβρίου έχει μεγάλη σημασία για τους Μακεδόνες, επειδή η αναφερθείσα επαναστατική οργάνωση έθεσε τα θεμέλια του μακεδονικού κράτους και έθνους.


Σήμερα, όταν το μακεδονικό κράτος και έθνος δέχονται συνεχή επίθεση από τη βουλγαρική ηγεμονία και τον ισχυρότερο εθνικισμό, η 23η Οκτωβρίου έχει ακόμη πιο ουσιαστική σημασία για τη μακεδονικότητα.

 Η βουλγαρική πολιτική και κοινωνική ελίτ προσπαθεί συνεχώς να πείσει τους Μακεδόνες ότι έχουν βουλγαρικές ρίζες, και συχνά ακούγαμε ότι το VMRO ήταν μια βουλγαρική επαναστατική οργάνωση, που είχε στόχο να προσαρτήσει τη Μακεδονία στο βουλγαρικό κράτος, κάτι που απέχει πολύ από την ιστορική αλήθεια. 

Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι αυτές οι δηλώσεις στην πραγματικότητα αρνούνται τον Μακεδονικό επαναστατικό αγώνα από τα τέλη του 19ου αιώνα, καθώς και την ιδεολογική του ουσία, στην πραγματικότητα αυτή η άρνηση αρνείται την ανεξαρτησία της Μακεδονίας και τις ιδιαιτερότητες του μακεδονικού έθνους.


Γιατί όμως γιορτάζεται η 23η Οκτωβρίου ως ημέρα του Μακεδονικού Επαναστατικού Αγώνα; Η απάντηση είναι απλή. 

Η Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση (MRO) ήταν η κύρια κινητήρια δύναμη ολόκληρου του Μακεδονικού επαναστατικού κινήματος και δημιουργήθηκε στη Θεσσαλονίκη, η οποία είχε ήδη καθιερωθεί ως το πολιτικό, πολιτιστικό και οικονομικό κέντρο της Οθωμανικής Μακεδονίας. 

Στη Θεσσαλονίκη βρισκόταν και η νεαρή μακεδονική διανόηση, ιδιαίτερα αυτή που είχε επαναστατική διάθεση και συσπειρώθηκε γύρω από το Λύκειο Θεσσαλονίκης.

 


Η πρώτη σφραγίδα της Κεντρικής Επιτροπής της οργάνωσης, γράφει «Μακεδονική Επαναστατική Επιτροπή, Ελευθερία ή Θάνατος».

Σχετικά με αυτά τα γεγονότα, ο  Πάβελ Σάτεφ, ένας από τους Γεμιτζήδες και τους εκτελεστές της Θεσσαλονίκης, λέει ότι το Λύκειο Θεσσαλονίκης ήταν ένα γενικό κέντρο όπου μαζεύονταν, συναντιόντουσαν και μάθαιναν μαθητές από όλη τη Μακεδονία. 

Το λύκειο, εκτός από κέντρο εκπαίδευσης, ήταν και κέντρο πολιτικής κατάρτισης των μελλοντικών ηγετών του εθνικο-επαναστατικού μακεδονικού απελευθερωτικού κινήματος. 

Ο Πάντσο Ντόρεφ μιλά επίσης με αυτό το πνεύμα, λέγοντας ότι η μακεδονική οργάνωση δημιουργήθηκε από εσωτερικούς ανθρώπους, όπως ο Ντάμε Γκρούεφ, ο Γκότσε Ντέλτσεφ κ.λπ., όλοι από το εσωτερικό της Μακεδονίας και έθεσαν τα θεμέλια της επαναστατικής οργάνωσης, η οποία «πάντα στάθηκε μόνος της σε ανεξάρτητο έδαφος. Πολέμησαν εναντίον όλων των αουτσάιντερ.

«Ο Τζούλιαν Άλαν Μπρουκς, που ερευνά αυτή την ιστορική περίοδο, σημειώνει ότι στη δεκαετία του '90 του 19ου αιώνα εμφανίστηκε στη Μακεδονία μια νέα τάξη διανοουμένων, οι οποίοι αποφάσισαν να εργαστούν ανεξάρτητα για τη Μακεδονία. Ο Μπρουκς λέει επίσης ότι «αυτοί οι δάσκαλοι έγιναν οι πατέρες του μακεδονικού εθνικισμού».

 Μεταξύ αυτών ήταν ο Ιβάν Χατζή Νικόλοφ , ο Χρίστο Τατάρτσεφ, ο Ντάμιαν Γκρούεφ, ο Πέταρ Ποπ Αρσόφ  κι άλλοι στη Θεσσαλονίκη και από τις επαφές τους προέκυψε το MRO, το οποίο ιδρύθηκε στις 23 Οκτωβρίου (σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο) 1893. 

Η συγκεκριμένη δημιουργία της επαναστατικής οργάνωσης έρχεται στη λεγόμενη Συνάντηση  του Ιανουαρίου, που έγινε στις 5 Ιανουαρίου 1894.

 Τότε τέθηκαν ερωτήσεις για τον σκοπό και το όνομα της οργάνωσης. Ο Χρίστο Τατάρτσεφ, ένας από τους ιδρυτές και πρώτος πρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής του MRO, λέει ότι κατά τον καθορισμό του στόχου, η αφετηρία τους ήταν το άρθρο 23 της συμφωνίας του Βερολίνου, αλλά επειδή θεωρήθηκε αφηρημένο για τους πολίτες, δέχθηκαν να το αντικαταστήσουν με μια εικονιστική φόρμουλα -  την αυτονομία της Μακεδονίας εντός των γεωγραφικών και εθνογραφικών της συνόρων, και αυτό να γραφεί στο Σύνταγμα.

Η έννοια της αυτονομίας της Μακεδονίας δεν έλαβε ευρύτερη επεξεργασία στις επίσημες οργανωτικές πράξεις, αλλά τα περισσότερα επιχειρήματα δείχνουν ότι πίσω από την αυτόνομη αρχή κρυβόταν η ιδέα ενός ανεξάρτητου μακεδονικού κράτους.


Ο Χρίστο Τατάρτσεφ, ένας από τους ιδρυτές και πρώτος πρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής του MRO, λέει ότι οι ιδρυτές της οργάνωσης κατάλαβαν πολύ καλά ότι η Μακεδονία με τη γεωγραφική της θέση και τους φυσικούς πόρους της θα μπορούσε να ζήσει μια ελεύθερη και ανεξάρτητη ζωή. 

Ο Τατάρτσεφ λέει επίσης: Ο Ιβάνοφ, ένας από τους μάρτυρες αυτών των γεγονότων, λέει ότι κάποιοι άνθρωποι θα μπορούσαν να βρεθούν σε έναν στενό κύκλο που είδαν τη σωτηρία στο σχηματισμό μιας ξεχωριστής μακεδονικής διοίκησης ή σε μια ξεχωριστή μακεδονική εκκλησιαστική διοίκηση. 

Ο Φρέντερικ Μουρ κάνει διάκριση μεταξύ υπερασπιστών και εσωτερικών ηγετών. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο στρατηγός Ιβάν Τσόντσεφ προώθησε έντονα την ιδέα της προσάρτησης της Μακεδονίας από τη Βουλγαρία.  Απέναντί ​​του ήταν οι εσωτερικοί ακτιβιστές που πίστευαν ότι η Μακεδονία ως κράτος, με τη γεωγραφική της θέση, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πυρήνας για μια συνομοσπονδία στα Βαλκάνια.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου