Διεκδικούμε πολιτισμικά, εθνογραφικά και ιστορικά το Μοναστήρι, Γευγελή, Στρώμνιτσα, Κρούσοβο, Αχρίδα, Πετρίτσι, Άνω Τσουμαγιά, Ανατολική Ρωμυλία,Kωνσταντινούπολη,Μ.Ασία,Πόντο,Κύπρο,Β.Ήπειρο...

24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

Πάνε να μας «Τουρκέψουν» και με τη Βούλα στη Θράκη;… Η χαρά του Ζειμπέκ!

Όπως αποκαλύπτει στο
«protothema.gr» ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης το πρόγραμμα υλοποιείται εφέτος πιλοτικά σε  έξι νηπιαγωγεία  ενώ από τη ερχόμενη χρονιά θα επεκταθεί. Αποτέλεσμα αυτού του προγράμματος θα είναι τα  ελληνόπουλα που ζουν σε μεικτά χωριά και μειονοτικούς μουσουλμανικούς  δήμους να πάνε σε δίγλωσσο νηπιαγωγείο  ενώ οι μη Τουρκογενείς της μειονότητας που αποτελούνται από Πομάκους και Ρομά δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αφομοιώσουν την ελληνική γλώσσα στο νηπιαγωγείο.
Το Ι.Ε.Π. αναλαμβάνει την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης.
Όπως επισημαίνει ο  Κουζέλης: «Το πρόγραμμα προβλέπει τη σύγχρονη παρουσία στην τάξη του / της νηπιαγωγού και συνεργάτη /τριας μέλους της μειονότητας (δίγλωσσου ατόμου), πτυχιούχου ελληνικού ΑΕΙ».
Η πιλοτική παρέμβαση προβλέπει τη χρήση της μητρικής γλώσσας ως γλώσσας στήριξης με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την ισορροπημένη γλωσσική και κατά προέκταση γνωστική ανάπτυξη, καθώς και την καλύτερη προετοιμασία για επιτυχή επίδοση στις πρώτες τάξεις του δημοτικού». Όπως  λέει ο κ. Κουζέλης στο «protothema.gr» η επιστημονική λέξη που επιλέγεται να χρησιμοποιείται  είναι η λέξη «στήριξη».
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας  δεν πρόκειται για δίγλωσσα νηπιαγωγεία αλλά το πρόγραμμα έχει  στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, η πιλοτική παρέμβαση θα πραγματοποιηθεί για δύο σχολικά έτη (2016-17 και 2017-18) σε μικρό αριθμό νηπιαγωγείων της Θράκης και θα περιλαμβάνει τη συνδυαστική μορφή «έρευνας δράσης» με ενδοσχολική επιμόρφωση, τη συνεχή επιστημονική υποστήριξη και συνεργασία των νηπιαγωγών και των δίγλωσσων συνεργατών  καθώς και την οργάνωση δραστηριοτήτων με στόχο την εμπλοκή των γονέων.
Επίσης, όπως λένε στο υπουργείο   “κατά τη διάρκεια της πιλοτικής δράσης οι νηπιαγωγοί θα υποστηρίζονται εκπαιδευτικά σε συνεχή βάση. Επίσης, θα εκπονηθεί Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της παρέμβασης και υποβολή προτάσεων στο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη σκοπιμότητα και τους τρόπους γενικευμένης εφαρμογής του μέτρου σε όλα τα νηπιαγωγεία της Θράκης με αμιγή μειονοτικό πληθυσμό”.
Για την υποστήριξη του συγκεκριμένου προγράμματος, προβλέπονται υποστηρικτικές δράσεις, όπως αξιοποίηση πλατφόρμας εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, παραγωγή και αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού, δράσεις δημοσιότητας κλπ.
Το «protothema.gr» από τις αρχές του χρόνου είχε αποκαλύψει  άρθρο  του κορυφαίου στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν στις 14 Δεκεμβρίου στην εφημερίδα «Αυγή», με το οποίο προτρέπει την κυβέρνηση να μετατρέψει τα δεκάδες δημόσια νηπιαγωγεία που λειτουργούν στην περιοχή σε δίγλωσσα.
Στο άρθρο αναφέρει  χαρακτηριστικά: «Όσον αφορά το αίτημα της μειονότητας της Θράκης για ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων, μπορεί εύκολα να ικανοποιηθεί αφού οι δομές (σχολικές μονάδες), παρά τις ελλείψεις, υπάρχουν. Το μόνο που χρειάζεται είναι η καθιέρωση νομικά της δίγλωσσης προσχολικής εκπαίδευσης στη Θράκη».  
Το αίτημα  πάντως για δίγλωσσα νηπιαγωγεία έχει σκοπό να ανακόψει την τάση που παρατηρείται σε μουσουλμάνους μαθητές οι οποίοι προτιμούν τα δημόσια σχολεία, που πιστεύεται ότι προσφέρουν μεγαλύτερες δυνατότητες ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία και καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές.1
Ο βουλευτής  Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ,  Χουσεΐν Ζεϊμπέκ  σε δηλώσεις του  χαρακτήρισε « πολύ σωστή πρωτοβουλία που παίρνει η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών που σε αυτή την δύσκολη στιγμή για την χώρα μας μπόρεσε να δώσει ένα σημαντικό κονδύλιο για τους εκπαιδευτές στα νηπιαγωγεία, κάτι πολύ σημαντικό διότι για μας η διγλωσσία είναι πλούτος.
Τα παιδιά της μειονότητας κατ’ αρχάς πρέπει να ξέρουν άψογα την ελληνική γλώσσα και μετά την δική τους γλώσσα βεβαίως, αφού ξέρουμε πως τα παιδιά αυτά συνεχίζουν στο μειονοτικό σχολείο όπου το πρόγραμμα είναι τουρκόγλωσσο κι ελληνόγλωσσο.
Άρα για να μάθουν αυτά τα παιδιά καλύτερα ελληνικά πρέπει να έχουν βοήθεια στην Τουρκική γλώσσα και αυτό γίνεται με αυτή την πιλοτική εφαρμογή” και μη χειρότερα!
Σχόλιο : Τουρκέψαμε ή μας ετοιμάζουν για τα Χειρότερα στη Θράκη και μας το πάνε λάου-λάου;
 
Πηγη:taxalia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: