Νέα διώρυγα στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης θα
ανοίξει η Τουρκία παρακάμπτοντας τα Στενά, που δεν θα δεσμεύεται από
συνθήκες τύπου Μοντρέ και θα δημιουργήσει σοβαρό γεωπολιτικό πρόβλημα
στη Ρωσία, καθώς θα είναι πρακτικά μια ελεύθερη είσοδος για απεριόριστο
αριθμό νατοϊκών πλοίων.
Ο εκνευρισμός της Μόσχας σχετικά με το έργο αυτό είναι
μεγάλος, από τότε που ανακοινώθηκε , καθώς σε περίπτωση που η Τουρκία
προχωρήσει, πράγμα που ήδη υλοποιείται, στην κατασκευή της διώρυγας,
τότε ο γεωστρατηγικός ρόλος της Ρωσίας θα δεχθεί ένα σοβαρό πλήγμα.
Αποτελεί ακόμα και αιτία πολέμου καθώς δημιουργεί μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας για την Μόσχα.
Σήμερα ένα μεγάλο μέρος του ρωσικού πετρελαίου και φυσικού
αερίου μεταφέρεται μέσω δεξαμενόπλοιων, που διέρχονται τα Στενά των
Δαρδανελλίων και του Βοσπόρου. Αν λοιπόν κατασκευαστεί η εν λόγω
διώρυγα, η Μόσχα φοβάται πως θα εκτιναχθούν τα τέλη διέλευσης,
προκειμένου να αποσβεστούν τα έξοδα από αυτό το μεγάλο έργο.
Ο δεύτερος και μεγαλύτερος φόβος του Κρεμλίνου αφορά την μέγγενη
στην οποία αναγκαστικά θα μπει ο ρωσικός στόλος, που βρίσκεται στον
ναύσταθμο της Σεβαστούπολης, καθώς με την κατασκευή της διώρυγας αφενός ο
χρόνος αντίδρασις του, και εξόδου του από τα Στενά, θα μειωθεί αισθητά,
ενώ αφετέρου το ΝΑΤΟ μέσω της Τουρκίας, θα ελέγχει τις κινήσεις όλων
των ρωσικών πολεμικών πλοίων, ακόμα και των υποβρυχίων.
Την νέα διώρυγα δεν θα την διέπει η συνθήκη του Μοντρέ , η οποία
διέπει τον Βόσπορο. Έτσι σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο «
μπλοκάρει», ο Βόσπορος, να μην επιτραπεί η διέλευση Ρωσικού πολεμικού
πλοίου στην Μεσόγειο.
Συν τοις άλλοις το ΝΑΤΟ αποκτά και δέυτερη δίοδο για να περάσει
πολεμικά πλοία εντό ς της Μαύρης Θάλασσας και μάλιστα χωρίς
περιορισμούς. Σε περίπτωση ενός Γ' ΠΠ, οι Ρώσοι θα έχουν σοβαρό πρόβλημα
ασφάλειας καθώς θα πρέπει να αποκόψουν δύο διόδους για το ΝΑΤΟ. Πριν
όμως λάβουν χώρα οι εχθροπραξίες θα μπορεί το ΝΑΤΟ να περάσει όσα πλοία
επιθυμεί από την καινούρια διώρυγα χωρίς νομικές δεσμεύσεις και να
προχωρήσει σε αιφνιδιαστική επίθεση όποτε το θεωρήσει σκόπιμο χωρίς την
κήρυξη εχθροπραξιών (αυτά τα κάνει με αδύναμους αντιπάλους όπως το Ιράκ
του Σαντάμ Χουαεϊν).
Στην ουσία αυτός ο σχεδιασμός καθιστά μονόδρομο για την Ρωσία την
επανένωση όλων των ρωσικών εδαφών από την Υπερδνειστερία και την Οδησσό
μέχρι τις πόλεις Χαρκοβο, Λούγκανσγκ, Ντονέτσκ, ώστε να ελέγχεται
πλήρως η Βόρεια Μαύρη Θάλασσα και να έχει το απαραίτητο στρατηγικό βάθος
για να αντιμετωπιστεί στο μέλλον αποτελεσματικά οποιαδήποτε νατοϊκή
αυτοκτονική επίθεση.
Στις ΗΠΑ υπάρχει ένα λόμπι ακράιων "γερακιών" που είναι διαθέσιμα
να οδηγήσουν τον πλανήτη σε μία παγκόσμια σύρραξη προκειμένου να
βασιλέψουν στις "στάχτες".
Για αυτό η Ρωσία αναζητά απεγνωσμένα λιμένα στην Μεσόγειο. Καθώς
επίσης για αυτό παρά τα οικονομικά προβλήματα που έχει η χώρα μας, θα
κάνει ότι είναι απαράιτητο για να χρηματοδοτηθεί εάν αυτό καταστεί
αναγκαίο.
Στην πρώτη πράξη της ενεργοποίησης της αναπτυξιακής τράπεζας των
BRICS, ως ανιστάθμισμα του ΔΝΤ, προχώρησε η ρωσική Δούμα εγκρίνοντας το
ποσού ύψους 100 δισ.$ για την τράπεζα, το οποίο προέρχεται και από τις
πέντε χώρες που απαρτίζουν το νέο αυτό οικονομικό γίγαντα.
Από αυτή την τράπεζα θα υπάρχουν χρηματοδοτοδοτήσεις χωρών όπως η
Ελλάδα, οι οποόιες θέλουν να μην βρίσκονται υπό τον θανατηφόρο
εναγκαλισμό και τα "λάθη" του Ταμείου που εδρεύει στις ΗΠΑ.
Μετά από αυτή την απόφαση υπάρχει και τυπικά το νομικό πλαίσιο για
την άμεση εναρξη δανειοδότησης της Ελλάδας και άλλων χωρών φυσικά.
Κύριος σκοπός της τράπεζας είναι η χρηματοδότηση έργων ανάπτυξης
τα οποία αρχικά θα αφορούν στις χώρες μέλη των BRICS (Βραζιλία, Ρωσία,
Ινδία, Κίνα, Νότια Αφρική) στη συνέχεια όπως πρόκειται να επεκταθούν και
σε χώρες που δεν είναι μέλη της συμφωνίας.
Η αναπτυξιακή τράπεζα που ίδρυσαν οι πέντε χώρες της συμφωνίας των
BRICS, πρόκειται να αναδειχθεί ως μια εναλλακτική λύση απέναντι σε
χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Δύσης όπως το ΔΝΤ ή η παγκόσμια τράπεζα
επενδύσεων επιτρέποντας σε χώρες να γίνονται λιγότερο εξαρτημένες από
το παγκόσμιο σύστημα χρηματοδότησης.
Λεπτομέρειες για την κατασκευή της νέας τουρκικής διώρυγας
παρουσιάστηκαν πρόσφατα από την κατασκευή και την οριοθέτηση των σχεδίων
για το έργο του Καναλιού της Κωνσταντινούπολης,όπως αναφέρει η
ηλεκτρονική διεύθυνση της τουρκικής εφημερίδας dailysabah.com.
Η κατασκευή και η οριοθέτηση των σχεδίων για το έργο αυτό, απαιτεί
την δημιουργία ενός τεχνητού επιπέδου σε σχέση με τα ύδατα της θάλασσας ,
καθώς και την κατασκευή μιας νέας πόλης σε έκταση 95 στρεμμάτων, που θα
δοθούν από τον Μητροπολιτικό Δήμο της Κωνσταντινούπολης .
Οι οικοδομικές άδειες έχουν εκδοθεί μετά την έγκριση από το
Τουρκικό Υπουργείο Περιβάλλοντος και Χωροταξίας. Το υπουργείο
«επιφυλάσσεται» για μια περιοχή που περιλαμβάνεται εντός των συνόρων των
περιοχών Avcilar, Bağcılar, Bakırköy, Arnavutköy, Başakşehir, Esenler,
Εγιούπ και Küçükçekmece. Ο πληθυσμός της νέας πόλης αναμένεται να είναι
περίπου 500.000. κάτοικοι.
Το έργο του Καναλιού της Κωνσταντινούπολης πρόκειται να
κατασκευαστεί στην ευρωπαϊκή πλευρά της πόλης, που συνδέει την Μαύρη
Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά, και οδηγεί στο Αιγαίο και την
Μεσόγειο θάλασσα.
Το έργο σχεδιάζει να διχοτομήσει την ευρωπαϊκή πλευρά της
Κωνσταντινούπολης, σχηματίζοντας ένα νησί μεταξύ των ηπείρων της Ασίας
και της Ευρώπης. Το νησί θα έχει μια ακτογραμμή στην Μαύρη Θάλασσα, την
Θάλασσα του Μαρμαρά, και το Βόσπορο. Το νέο κανάλι ναυσιπλοΐας θα
παρακάμπτει εντελώς τον Βόσπορο. Το νέο έργο στοχεύει στην
ελαχιστοποίηση κίνησης των πλοίων στο Βόσπορο. Προορίζεται να είναι
έτοιμο για την 100ή επέτειο από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το
2023.
Ο κύριος σκοπός του έργου είναι η μείωση της κίνησης των πλοίων από
τον Βόσπορο, και η ελαχιστοποίηση των κινδύνων που συνδέονται κυρίως
με τα δεξαμενόπλοια. Περίπου 56.000 πλοία περνούν ετησίως μέσω του
Βοσπόρου, μεταξύ των οποίων 10.000 δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν 145
εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου.
Η διεθνής πίεση αυξάνεται με την αύξηση της χωρητικότητας
των θαλάσσιων μεταφορών, μέσω των τουρκικών στενών, που φέρνει
κινδύνους για την ασφάλεια της θαλάσσιας διέλευσης.
Το κανάλι θα βοηθήσει περαιτέρω στην πρόληψη της ρύπανσης,
που προκαλείται από μεγάλα πλοία που διέρχονται ή αγκυροβολούν στην
Θάλασσα του Μαρμαρά , πριν από την νότια είσοδο του Βοσπόρου.
Μέχρι το 2023 μεσολαβεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, και
πολλά από αυτά που θεωρούνται δεδομένα θα έχουν αλλάξει. Το σίγουρο
είναι ότι η Ελλάδα θα έχει ένα πολύ σοβαρό ρόλο να παίξει.
Πηγη:defencenet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου