Στη
δεύτερη περίπτωση η αποστολή ονομαζόταν BDA (Battle Damage Assessment)
και η επιτυχία της ήταν καίριος παράγοντας για το σχεδιασμό επιχειρήσεων
ΔΒ.
Η ολοκλήρωση της παραλαβής οκτώ καινούργιων RF-4E το 1980 αναβάθμισε κατακόρυφα τις δυνατότητες αναγνώρισης της ΠΑ.
Ο μικρός αριθμός τους συμπληρώθηκε το 1993 από 27 μεταχειρισμένα RF-4E από δυτικογερμανικά αποθέματα.
Τα RF-4E Phantom ήταν ενταγμένα στην καταργούμενη 348 Μοίρα «Μάτια» με έδρα τη Λάρισα.
Η 348 ΜΤΑ
H 348 MTA είναι μία από τις αρχαιότερες και ιστορικές Μοίρες της Π.Α. και η μοναδική σε ρόλο Τακτικής Αναγνώρισης.
Συγκροτήθηκε αρχικά ως Σμήνος στις 26 Νοεμβρίου του 1953, στην 112 Πτέρυγα Μάχης (Ελευσίνα) με αεροσκάφη F-84G.
Οι
αποστολές αναγνώρισης εκτελούνταν με τις φωτομηχανές κατακόρυφης
σάρωσης τοποθετημένες στο εμπρός τμήμα της αριστερής δεξαμενής καυσίμου
στο ακροπτερύγιο.
Στις 5 Ιουλίου του 1954, το Σμήνος μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Λάρισας.
Στις 5 Μαΐου του 1955, το Σμήνος οργανώθηκε σε Μοίρα, ενώ με την απόσυρση των F-84G άρχισε η παραλαβή των αεροσκαφών RT-33A.
Στις
6 Αυγούστου του 1956, εκτελείται η πρώτη αποστολή με το νεοαποκτηθέν
αεροσκάφος RF-84F Thunderflash. Τα νέα αεροσκάφη ήταν εξοπλισμένα με
τρεις φωτομηχανές στο ρύγχος για ημερήσιες αποστολές αναγνώρισης.
Παράλληλα, άρχισε η σταδιακή απόσυρση των RT-33A, η οποία ολοκληρώθηκε το 1957.
Στις
3 Νοεμβρίου του 1978, το πρώτο Recce Phantom με s/n 77-1761 (το πρώτο
από τα συνολικά 8 νέα αεροσκάφη) προσγειώνεται στον διάδρομο της
Λάρισας.
Στις
29 Μαρτίου του 1991, τα αξιόπιστα RF-84F αποσύρθηκαν από την ενεργό
δράση, αφού υπηρέτησαν επάξια στους ελληνικούς ουρανούς για 35 ολόκληρα
χρόνια.
Το Μάιο του 1993, άρχισε η παραλαβή 27 αεροσκαφών RF-4E από τη Γερμανική Αεροπορία προκειμένου να αυξηθεί ο στόλος της Μοίρας.
Η
παραλαβή των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1994. Είκοσι
αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη της Μοίρας, ενώ τα υπόλοιπα
χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή ανταλλακτικών για την υποστήριξη του τύπου.
ΠΗΓΗ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου