Διεκδικούμε πολιτισμικά, εθνογραφικά και ιστορικά το Μοναστήρι, Γευγελή, Στρώμνιτσα, Κρούσοβο, Αχρίδα, Πετρίτσι, Άνω Τσουμαγιά, Ανατολική Ρωμυλία,Kωνσταντινούπολη,Μ.Ασία,Πόντο,Κύπρο,Β.Ήπειρο...

24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ :"ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ" ΔΥΟ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ! Κρίση εν όψει: Με NAVTEX η Αγκυρα έκοψε "στα τέσσερα" το Αιγαίο και "πολιορκεί" την Σκύρο

"Κόβει" το Αιγαίο "στα τέσσερα" τουρκική NAVTEX που εκδόθηκε μόλις χθες και δεσμεύει ολόκληρο το κεντρικό Αιγαίο ανατολικά των Σποράδων, δυτικά της Χίου και ανατολικά της Σκύρου, που αποτελεί τον πυλώνα της ελληνικής αεράμυνας στο Αιγαίο, αλλά και βάση συστοιχιών πυραυλικών συστημάτων εδάφους-επιφανείας ΜΜ-40 Εxocet του Πολεμικού Ναυτικού.
 
Η πρόκληση είναι πολύ "βαριά" και μέχρι στιγμής από το υπουγείο Εθνικής Αμυνας, αλλά και το υπουργείο Εκωτερικών δεν έχει ακουστεί ούτε "κιχ".
 
Η περιοχή δεσμεύθηκε μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2015 με την NAVTEX 564/15 και πρακτικά είναι η ίδια NAVTEX που εκδόθηκε λίγο μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου και παραλίγο να οδηγήσει σε νέα ελληνοτουρκική κρίση.
 
Τότε η Τουρκία αναγκάστηκε να την ανακαλέσει καθώς δηλώθηκε αρμοδίως ότι "Δεν αναγνωρίζεται από την Ελλάδα και θα βληθούν όλα τα τουρκικά πλοία και αεροσκάφη που κινηθούν στην περιοχή" (σχετική δήλωση στο defencenet.gr από ανώτατη πηγή του υπουργείου Εθνικής Αμυνας.
 
Η συγκεκριμένη NAVTEX περικλείει τον διεθνή εναέριο χώρο μεταξύ Λέσβου, Αϊ-Στράτη, της νησίδας Πιπέρι Αλοννήσου και ανατολικά της Σκύρου. Οι Τούρκοι προειδοποιούν για "επικίνδυνες δραστηριότητες" από τις 15 Ιουνίου καθημερινά από τις 5π.μ. - 4 μ.μ. με την εξαίρεση των Σαββατοκύριακων και των εθνικών εορτών (τους...).
 
Ολα αυτά εν μέσω τουριστικής περιόδου και ενώ οι αεροδιαδρόμοοι UG 33 και UG18 που περνούν από την περιοχή είναι "πλήρεις φόρτου" με δεκάδες πολιτικά αεροσκάφη να περνούν καθημερινά μεταφέροντας τουρίστες. Πρακτικά η Τουρκία για πρώτη φορά μετά το Πρωτόκολλο Γιλμάζ-Παπούλια έχουμε μια τέτοια κίνηση εν μέσω θέρους και ουσιαστικά έχουμε παραβίαση του Πρωτοκόλλου.
Μόνο τυχαία δεν είναι η συγκεκριμένη τουρκική NAVTEX που "εγκαθιστά" τα τουρκικά πολεμικά πλοία και μαχητικά σχεδόν στις ακτές της Σκύρου.
Η Σκύρος δεσπόζει στο κέντρο του αιγαιακού Αρχιπελάγους, σε απόσταση 130 χλμ. από το μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας και 160 χλμ. από την Τένεδο και αποτελεί τον κεντρικό πυλώνα του ελληνικού συστήματος αεράμυνας απέναντι στην απειλή εξ Ανατολών, ενώ έχει συγκεντρώσει στις αεροπορικές και ναυτικές εγκαταστάσεις της την «αφρόκρεμα» των πλέον προηγμένων συστημάτων μάχης του Πολεμικου Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας.
Συστοιχίες ΜΜ-40 Βlock II Exocet εδάφους-επιφανείας, A/A συστήματα MIM-104 Patriot PAC-3, SHORADS «Βέλος», έδρα της 135 Σμηναρχίας Μάχης με Mirage 2000-5 Mk2 και 2000EGM/BGM και F-4E Peace Ιcarus 2000 της 339Μ, αλλά τελευταία, λόγω των χαμηλών διαθεσιμομοτήτων στους παραπάνω τύπους, φιλοξενεί και F-16 από τις 111 και 110 Π.Μ. και  δεκάδες άλλα συστήματα είναι συσσωρευμένα σε λίγα τετραγωνικά χιλιόμετρα γης.
Με τα τακτικά δεδομένα που ίσχυαν μέχρι πριν λίγα χρόνια, η Σκύρος θεωρείτο απρόσβλητη από επίγειες δυνάμεις, λόγω της απόστασης που τη χωρίζει από τις μικρασιατικές ακτές.
Σήμερα αυτό δεν ισχύει, όχι απλώς με δεδομένη την τουρκική αεροπορική υπεροχή που κερδήθηκε αθόρυβα με τον εκσυγχρονισμό του συνόλου του στόλου των μαχητικών F-16 της γείτονος γώρας αι την αγορά επιπλέον μαχητικών του ιδίου τύπου, αλλά και την εισαγωγή όπλων cruise στο τουρκικό οπλοστάσιο, αλλά και με την απόκτηση υπεροχής και στο Ναυτικό με την ίδια τακτική: Μαζικές αναβαθμίσεις των διπλάσιων (σε σχέση με το ΠΝ) κύριων μονάδων και ένα συνεπές πρόγραμμα απόκτησης σύγχρονων υποβρυχίων.
Επίσης, η Σκύρος αποτελεί την αντιαεροπορική «ασπίδα» της Αττικής, αλλά και του κύριου ναύσταθμου του ΠΝ στη Σαλαμίνα.
Επιπλέον, αποτελεί την κύρια επίγεια βάση ανάσχεσης σε αεροπορικές προσβολές από την Ανατολή, των αεροπορικών βάσεων Αγχιάλου και Λάρισας!
Καθίσταται λοιπόν ευνόητο ότι η συγκέντρωση μεγάλων τουρκικών αεροναυτικών δυνάμεων σε ελάχιστη απόσταση από τις ακτές της Σκύρου, δημιουργεί προϋποθέσεις αιφνιδιαστικού πλήγματος ή στην καλύτερη περίπτωση αναγκάζει τις ελληνικές αεροναυτικές δυνάμεις να απασχολούν σημαντικές δυνάμεις στην περιοχή, κάτι που σημαίνει και οικονομική αιμορραγία ενός στρατεύματος για το οποίο καύσιμα είναι "χρυσός" σήμερα, ενώ αφήνουν ακάλυπτες άλλες περιοχές του Αρχιπελάγους.
Σημειώσουμε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ούτε "κιχ" για το ύψιστης σημασίας θέμα από τα συναρμόδια υπουργεία...

Πηγη:defencenet

Δεν υπάρχουν σχόλια: