Διεκδικούμε πολιτισμικά, εθνογραφικά και ιστορικά το Μοναστήρι, Γευγελή, Στρώμνιτσα, Κρούσοβο, Αχρίδα, Πετρίτσι, Άνω Τσουμαγιά, Ανατολική Ρωμυλία,Kωνσταντινούπολη,Μ.Ασία,Πόντο,Κύπρο,Β.Ήπειρο...

24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Η μεγαλομανία της πλαστογράφησης του Γκρούεφσκι


Δημόσια συζήτηση για το έργο «Σκόπια 2014»
Γράφει  ο Vladislav Perunović

Η σημερινή συνεχής ανάδειξη του σκανδάλου των παράνομων τηλεφωνικών υποκλοπών στην πΓΔΜ, που οργανώθηκε από την αντιπολίτευση του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος (SDSM), συνεχίστηκε μέσα στην αυτοσχέδια κατασκήνωση μπροστά από το κτήριο της κυβέρνησης των Σκοπίων, που έλαβε την ονομασία «Η κατασκήνωση της ελευθερίας».

Το θέμα στο βήμα των πολιτών, ήταν η συνεχιζόμενη μνημειακή ανακατασκευή της πόλης των Σκοπίων  σε μια «νεοκλασική» πόλη με αναχρονιστικά και ξένα σύμβολα (κλεμμένα) από την Αρχαία Μακεδονία, ένα έργο που ονομάστηκε  ως «Σκόπια 2014».
Η συζήτηση ξεκίνησε από τον αντιπρόεδρο του SDSM, Ντάμιαν Μαντσέφσκι (φωτό).
 Αποκαλώντας  την κυβέρνηση του Νίκολα Γκρούεφσκι  ως «ένα  Σύλλογο Εγκληματιών» παρουσίασε μια ομολογία του Νίκολα Γκρούεφσκι στον υφιστάμενό του, Μίλε Γιανακιέφσκι ότι τα περισσότερα από τα κτήρια στα «Σκόπια 2014» ήταν μια εγκληματική κατασκευή αντίθετα από το νόμιμο σχέδιο για το σχεδιασμό της πόλης.
Σοβαρότερο  ήταν το σύνολο της συνομιλίας, που δείχνει τον Γκρούεφσκι να παρουσιάζει, δικές του,  αρχιτεκτονικές ιδέες,  για τα Σκόπια, καθοδηγώντας  τους πιστούς του, στα χαμηλότερα κλιμάκια της κυβέρνησης, να υπακούσουν στα αρχιτεκτονικά του σχέδια για διάφορα πράγματα όπως τα φανταζότανε με την πιο μικροσκοπική λεπτομέρεια, ακόμη,  προτείνοντας και ένα μνημειώδες συντριβάνι με οβελίσκο, όπως το είδε στη Ρώμη.

Ο Γκρούεφσκι ανέθεσε, επίσης,  ζητήματα για την εσωτερική διακόσμηση της νέας σειράς των δημόσιων λεωφορείων στα Σκόπια, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι το πορτοκαλί, ως «σύμβολο της εποχής μας», πρέπει να κυριαρχεί στο εξωτερικό και στο εσωτερικό των οχημάτων αυτών.
Η εμμονή του Γκρούεφσκι επιβάλλονταν με αυστηρό έλεγχο πάνω σε κάθε λεπτομέρεια της αστικής αισθητικής και αυτό γίνεται εμφανές από μια σειρά ενοχοποιητικών τηλεφωνημάτων του προς την  κα Ελιζαμπέτα  Καντσέσκα-Μιλέσκα, υπουργό Πολιτισμού της πΓΔΜ, που  της έδωσε εντολή να αφαιρέσει το νόμιμο καθεστώς της προστατευόμενης ιστορικής κληρονομιάς, ορισμένων κτηρίων στην πόλη των Σκοπίων, και να βρει έναν νόμιμο τρόπο ώστε να τα εντάξει  στην «πολιτική του νεοκλασισμού».
Οι πολίτες και οι ακτιβιστές της κοινωνίας των πολιτών γελοιοποίησαν τις «καλλιτεχνικές φιλοδοξίες» του Γκρούεφσκι και τις παραβιάσεις των νόμων που διέπουν την πολεοδομία.
Η καθηγήτρια αρχαιολογίας Ελεονώρα Πέτροβα-Μιτέφσκα, δήλωσε ότι «τα κιτς αντικατέστησαν την αυθεντική πολιτιστική κληρονομιά», αποκαλώντας τα νέα αντικείμενα ως «χωριό του Ποτέμκιν» [ρώσικο χωριό που χτίστηκε μόνο για να εντυπωσιάσουν και να ξεγελάσουν την αυτοκράτειρα Αικατερίνη Β ' κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού της στην Κριμαία το 1787].
Η ίδια είπε ότι η πόλη των Σκοπίων έχει γίνει η μοναδική πρωτεύουσα που δεν έχει κεντρικό δημόσιο χώρο, υπαινισσόμενη τις στοίβες των μνημείων της κεντρικής πλατείας.
Όλοι οι συμμετέχοντες στη συζήτηση, καταδίκασαν την προφανή τάση μεγαλομανίας για δημιουργία ενός «ξεκινήματος μιας εποχής», εξαλείφοντας τα ίχνη του παρελθόντος, παραβιάζοντας κοινωνικούς, νομικούς, οικολογικούς και αισθητικούς κανόνες.
 
Πηγη:Βαλκανικο περισκοπιο

Δεν υπάρχουν σχόλια: