To τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM), κατόπιν
έγκρισης του σχετικού φακέλου από τον ίδιο τον Τούρκο πρόεδρο
Ρ.Τ.Ερντογάν, ενέκριναν μια προμήθεια οχημάτων ειδικού
γεωστρατηγικού "βάρους", η οποία θα πρέπει να κτυπήσει "καμπανάκι" ακόμα
και στους πλέον "κουφούς" Ελληνες πολιτικούς: Αποφασίστηκε οριστικά η
ανάπτυξη και η κατασκευή τεθωρακισμένων οχημάτων αμφίβιων επιχειρήσεων
κατά των νησιών του Αιγαίου από την τουρκική βιομηχανία FNSS!
Τον Μάρτιο SSM και FNSS, υπέγραψαν την σύμβαση για την αρχική παραγωγή ενός πακέτου 27 τεθωρακισμένων οχημάτων αμφίβιας εφόδου, αλλά μόλις χθες πήρε την τελική έγκριση.
Θα ακολουθήσουν
άλλα εκατό οχήματα, τα οποία θα μπορούν να μεταφέρουν μέσα στη νύχτα,
με την μέγιστη δυνατή κάλυψη-απόκρυψη, αφού μόλις και θα εξέχει ο
πυργίσκος του πυροβόλου, απο τις μικρασιατικές ακτές στα ελληνικά νησιά
που βρίσκονται εγγύτερα σε αυτές (Λέσβος, Χίος, Σάμος), μία ολόκληρη
τουρκική Ταξιαρχία σε χρονικό διάστημα που κυμαίνεται από 5' για την
Σάμο, μέχρι 20' για την Λέσβο!
Είκοσι
τρεις από τις σχεδιαζόμενες μονάδες θα είναι οχήματα μεταφοράς
προσωπικού, δύο θα είναι οχήματα διοικήσεως και δύο θα είναι οχήματα
διάσωσης. Οι προδιαγραφές τους καθορίστηκαν από κοινού από τον Στρατό
και από το Ναυτικό, αφού τα πρώτα τεθωρακισμένα αμφίβια οχήματα
πρόκειται να αναπτυχθούν στο TCG Anadolu, το μίνι "αεροπλανοφόρο" (πλοίο
διοίκησης-αποβασεων – LPD) της Τουρκίας, του οποίου η κατασκευή
ξεκίνησε πρόσφατα.
Οι Τούρκοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το
πρόγραμμα LPD θα είναι το πρώτο ελπιδοφόρο βήμα προς την παραγωγή του
«πιο εκλεκτού» αεροπλανοφόρου. Το 2013, η Τουρκία ανακοίνωσε ότι είχε
επιλέξει το τοπικό ναυπηγείο Sedef για το πρόγραμμα του LPD. Στη σύμβαση
του LPD, η Sedef συνεργάζεται με την ισπανική Navantia, τον Ισπανό
κατασκευαστή του Juan Carlos I.
Το σχεδιαζόμενο αμφίβιο σκάφος
εφόδου θα μεταφέρει μια μονάδα επιπέδου τάγματος με συνολικά 1200
στρατιώτες και προσωπικό, οχτώ ελικόπτερα γενικής χρήσης και τρία μη
επανδρωμένα αεροχήματα, θα μεταφέρει επίσης 150 οχήματα,
συμπεριλαμβανομένων αρμάτων μάχης.
Θα διαθέτει πλατφόρμα
αεροσκαφών F-35B για κάθετη απονήωση και προσνήωση. Μια ράμπα ολίσθησης
(ski-ramp) στο μπροστινό μέρος του καταστρώματος θα χρησιμοποιηθεί για
την εκτόξευση μαχητικού αεροσκάφους.
Η ανάπτυξη και
κατασκευή του νέου αποβατικού Τεθωρακισμένου Οχήματος Μεταφοράς
Προσωπικού, του «Zırhlı Amfibi Hücum Aracı» (ZAHA) προβλέπεται να
αποτελέσει τον "εφιάλτη" του ελληνικού συστήματος άμυνας στα νησιά του
Α.Αιγαίου που γειτνιάζουν με την μικρασιατική ακτή.
Ο
εντοπισμός αντικειμένων ύψους 50 εκ.έως 1 μέτρου, επάνω από την
επιφάνεια της θάλασσας (τόσο θα εξέχει το όχημα) δεν είναι μέσα στις
δυνατότητες των νυν συστημάτων επιτήρησης των ΕΔ.
Φυσικά,
το όχημα και η παραγγελία, αφορούν αποκλειστικά επιχειρήσεις στα νησιά
του Αιγαίου, εκτός και αν πιστεύει κανείς ότι η Τουρκία σχεδιάζει...
αποβάσεις στην Βουλγαρία, την Ρουμανία ή την Ρωσία στην Μαύρη Θάλασσα...
Βάση της
νέας σχεδίασης θα είναι το σασί του Τεθωρακισμένου Οχήματος Μάχης
(ΤΟΜΑ) Kaplan (βίντεο) της ίδιας εταιρίας, το οποίο αθόρυβα σχεδιάστηκε,
αναπτύχθηκε και από τα μέσα του 2018 θα αρχίζει να εξοπλίζει τις
τουρκικές μηχανοκίνητες Ταξιαρχίες στον Εβρο
Το ZAHA, με βάρος 22
τόνους, θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές πύργου, με διμελές πλήρωμα,
και μια έκδοση του μη επανδρωμένου πύργου TEBER. Και οι δύο μπορούν να
δεχθούν το αυτόματο πυροβόλο των 30-40 χιλιοστών,.
Και οι δύο διαμορφώσεις του πύργου είναι οπλισμένες με ένα συζυγές πολυβόλο των 7,,62 χιλιοστών.
Η
αρχιτεκτονική του οχήματος περιέχει συστήματα προστασίας από νάρκες,
φορητούς εκτοξευτές ρουκετών και απειλές κινητικής ενέργειας. Επιπλέον,
σύγχρονα ηλεκτρονικά υποσυστήματα είναι εγκατεστημένα μαζί με ένα υψηλής
επίδοσης συγκρότημα ισχύος, βαρέως τύπου ανάρτηση και ερπύστριες οι
οποίες επιτρέπουν στο όχημα την μεταφορά μεγάλων φορτίων όπως και
πυροβόλο των 105 χιλιοστών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου