Διεκδικούμε πολιτισμικά, εθνογραφικά και ιστορικά το Μοναστήρι, Γευγελή, Στρώμνιτσα, Κρούσοβο, Αχρίδα, Πετρίτσι, Άνω Τσουμαγιά, Ανατολική Ρωμυλία,Kωνσταντινούπολη,Μ.Ασία,Πόντο,Κύπρο,Β.Ήπειρο...

24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

Το στρατηγικό και οικονομικό παγκόσμιο δόγμα της Κίνας άλλαξε: Στόχος πλέον η θαλάσσια κυριαρχία

Η ναυπήγηση του πρώτου αμφίβιου πλοίου διοίκησης επιχειρήσεων, τύπου «075 Class Landing Helicopter Dock (LHD)» της Κίνας είναι γεγονός.
Η ναυπήγηση πιθανότατα ξεκίνησε τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, με κάποιες δορυφορικές εικόνες και ψηφιακές φωτογραφίες που εμφανίζονται στο διαδίκτυο να δείχνουν τον «σκελετό» του πλοίου.
Το «Type 075» θα είναι το μεγαλύτερο αμφίβιο πολεμικό πλοίο στο κινεζικό Ναυτικό, με παρόμοιες διαστάσεις με το Wasp Class LHD των ΗΠΑ.
Το κινεζικό Ναυτικό έχει επίσης γνωστοποιήσει ότι η δύναμη σχεδιάζει να εκπαιδεύσει περισσότερους πεζοναύτες, με στόχο να αυξηθούν από 20.000 σε 100.000.
Καθώς η Κίνα ολοκληρώνει τις προετοιμασίες για τη νέα στρατιωτική της βάση στο Τζιμπουτί, που βρίσκεται στο στρατηγικό «Κέρας της Αφρικής», συνέχισε επίσης τις σημαντικές επενδύσεις της στην ανάπτυξη του λιμανιού του Γκουαντάρ του Πακιστάν.
Το Γκουαντάρ θα γίνει όχι μόνο βασικός κόμβος τροφοδοσίας στο πλαίσιο της συμφωνίας Κίνας-Πακιστάν (CPEC) και της εμπορικής πρωτοβουλίας «One Belt, One Road», αλλά θα αποτελέσει επίσης βασική ναυτική βάση για την παροχή ασφάλειας για το ναυτιλιακό εμπόριο της Κίνας περιοχή.
Όταν αυτές οι εξελίξεις αντιμετωπίζονται σε συνδυασμό με την απόφαση να μειωθεί το μέγεθος των χερσαίων δυνάμεων κατά 300.000 στρατιώτες, είναι προφανές ότι η Κίνα έχει επανεκτιμήσει το πού πρέπει να ρίξει το βάρος των ένοπλων δυνάμεων του έθνους.
Το κινεζικό Ναυτικό σκοπεύει να πενταπλασιάσει τον αριθμό πεζοναυτών, από δύο ταξιαρχίες σε δέκα. Με αποτέλεσμα να βελτιωθεί σε μέγεθος αλλά και δυνατότητες, με πολλά νέα, μεγάλα πολεμικά πλοία διαφορετικών τύπων που προστίθενται στο στόλο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσθήκη τουλάχιστον δύο αντιτορπιλικά τύπου «055» και ενός ενός «εσωτερικού σχεδιασμού» και κατασκευής αεροπλανοφόρο νέας κατηγορίας.
Η Κίνα αποκτά γρήγορα την ικανότητα να «εξωτερικεύει» την θαλάσσια δύναμή της και τη ναυτική της παρουσία σε αυξανόμενες αποστάσεις από τις ακτές της. Όχι μόνο το Ναυτικό της Κίνας πληθαίνει σε προσωπικό και πλοία, αλλά τα νέα σκάφη του είναι πολύ ικανά και αποτελεσματικά. Η Κίνα θα προσπαθήσει να εκπαιδεύσει ένα επιπλέον 25% προσωπικό τα επόμενα πέντε χρόνια, σε μια προσπάθεια να προστεθούν τα εξειδικευμένα πληρώματα, οι πιλότοι και το προσωπικό υποστήριξης που θα διευκολύνει την φιλόδοξη ναυτική επέκταση του ασιατικού κράτους.
Η κινεζική στρατιωτική ηγεσία αποφάσισε προηγουμένως να διπλασιάσει τον αριθμό του προσωπικού του Αμφίβιου Μηχανοκίνητου Σώματος Πεζικού (AMID)  από το 2014. Η αύξηση κατά 100% του «AMID», υποδηλώνει σημαντική στρατηγική μεταστροφή της αμυντικής στρατηγικής του κινεζικού κράτους.
Με την επιτυχημένη ανάπτυξη της Πρωτοβουλίας «Silk Road Economic Belt/Maritime Silk Road Initiative», γίνεται φανερό ότι η Κίνα πρέπει να επικεντρωθεί στην εξασφάλιση και υπεράσπιση αυτής της παγκόσμιας «οικονομικής οδού».
Η Κίνα έχει πραγματοποιήσει μια τεράστια επένδυση, σε συνεργασία με πολλά έθνη, στην εξασφάλιση της επιτυχίας ενός τεράστιου συστήματος «οικονομικών αρτηριών» που θα καλύπτει το ήμισυ του πλανήτη.
Πολλές από αυτές τις αρτηρίες θα διασχίσουν στρατηγικές διεθνείς θαλάσσιες περιοχές. Υπό το πρίσμα αυτών των εξελίξεων είναι φανερό πως η στρατιωτική επιλογή αλλαγής του στρατιωτικού επικέντρου, απομακρύνοντας έναν πιθανό επίγειο πόλεμο στην Κίνα, σε μια ευρύτερη «παγκόσμια» Ναυτική παρουσία, είναι αρκετά λογική.
Η Κίνα ξεκίνησε την κατασκευή της βάσης στο Τζιμπουτί το 2016 για να προστατεύσει τα συμφέροντά της στην Αφρική, να διευκολύνει τις κοινές επιχειρήσεις κατά της πειρατείας στην περιοχή και να παράσχει μια ναυτική βάση για την υποστήριξη μεγάλων και εκτεταμένων αναπτύξεων  για την προστασία των εμπορευμάτων στο Στενό του Άντεν.
Επιπλέον, η Κίνα επένδυσε περίπου 46 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη του οικονομικού «διαδρόμου» Κίνας-Πακιστάν, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών επενδύσεων στην υποδομή του λιμένα Γκουαντάρ.
Οι κυβερνήσεις και των δύο εθνών επιθυμούν την τοποθέτηση ενός στόλου πολεμικών πλοίων του κινεζικού Ναυτικού στο λιμάνι και ενδεχομένως μια δύναμη «ταχείας αντίδρασης» των πεζοναυτών της Κίνας.
Το Γκουαντάρ είναι σε στρατηγική θέση που μπορεί όχι μόνο να προστατεύσει τα οικονομικά συμφέροντα της Κίνας στο Πακιστάν αλλά και να αντιδράσει σε κάθε κρίση που απειλεί την ελεύθερη διέλευση της θαλάσσιας κυκλοφορίας μέσω του στενού του Χορμούζ.
Η τοποθέτηση αυτή των ναυτικών δυνάμεων θα επιτρέψει στην Κίνα να προστατεύσει τις ζωτικές εισαγωγές αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου που διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ, τον Κόλπο του Άντεν και στον Ινδικό Ωκεανό από τις διαδρομές δυτικά του «Κέρατος της Αφρικής».
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το 6% των εισαγωγών φυσικού αερίου και το 34% των εισαγωγών αργού πετρελαίου προς την Κίνα διέρχονται από αυτήν την περιοχή, η επιθυμία για την εξασφάλιση αυτών των υδάτινων οδών γίνεται άμεσα εμφανής.
Όχι μόνο η παρουσία του κινεζικού στόλου και των ναυτικών θα βοηθούσε να διασφαλίστούν τα οικονομικά συμφέροντα της Κίνας στο Πακιστάν και τον «οικονομικό διάδρομο» Κίνας-Πακιστάν ειδικότερα, αλλά θα προσέδιδε επίσης στην Κίνα μια Ναυτική βάση κοντά στο Στενό του Ορμούζ. Οποιαδήποτε διακοπή του Στενού του Ορμούζ λόγω μιας θεωρητικής στρατιωτικής σύγκρουσης ή μιας τρομοκρατικής ή πειρατικής ενέργειας θα είχε τεράστιο αντίκτυπο στην κινεζική οικονομία.
Παρόλο που οι θαλάσσιες εμπορικές οδοί που διέρχονται από τον Ινδικό Ωκεανό είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της αδιάλειπτης λειτουργίας της οικονομικής «μηχανής» της Κίνας, η θάλασσα της Νότιας Κίνας έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία.
Όχι μόνο η περιοχή «φιλοξενεί» το πέρασμα των 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων στο παγκόσμιο εμπόριο ετησίως, αλλά μεγάλο μέρος αυτού του εμπορίου αποτελείται από κινεζικές εισαγωγές ενέργειας και εξαγωγές όλων των κατηγοριών.
Η περιοχή στα νοτιοδυτικά της Θάλασσας της Νότιας Κίνας, επιτρέπει τη διέλευση του 84% του πετρελαίου και το 30% των εισαγωγών φυσικού αερίου στην Κίνα.
Το κλείσιμο του στενού ή διακοπές της θαλάσσιας κυκλοφορίας στη θάλασσα της Νότιας Κίνας θα είχε καταστροφικές συνέπειες για το κινεζικό κράτος.

Καθώς η Κίνα ρίχνει βάρος σε πεζοναύτες και σε Αμφίβια Μηχανοκίνητα Σώματα, διατηρεί ένα ταχύτατο χρονοδιάγραμμα στη κατασκευή πολεμικών πλοίων, το οποίο στοχεύει να προσφέρει μια ισορροπημένη και ευέλικτη αμφίβια ικανότητα κρούσης στα σημεία όπου βρίσκονται τα οικονομικά της συμφέροντα.
Η Κίνα σκοπεύει να προσαρμόσει ένα σύγχρονο και αξιόλογο στόλο αμφίβιου πολέμου ικανό να υπερασπιστεί τα αυξανόμενα θαλάσσια συμφέροντα του έθνους και το οποίο μπορεί να προσφέρει μια σημαντική δυνατότητα προβολής ισχύος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο το πλάτος της θαλάσσιας «οδού του μεταξιού.»
Η Κίνα έχει δείξει σαφώς ότι η αμυντική της στρατηγική αλλάζει. Η κινεζική ηγεσία αισθάνεται ότι η κυριαρχία της στην ηπειρωτική Κίνα είναι ασφαλής και μετατοπίζει την προσοχή της στην εξασφάλιση του ναυτιλιακού εμπορίου που όχι μόνο εξασφαλίζει την ασφάλεια του έθνους αλλά θα επιτρέψει στην Κίνα να αυξήσει την οικονομική της ευημερία αλλά και τις εμπορικές της συμπράξεις με άλλα έθνη.


 Πηγη:Pronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: