Την ώρα που οι έρευνες στο
σημείο της συντριβής του μοιραίου Mirage 2000-5 συνεχίζονται για τον
εντοπισμό του καταγραφέα πτήσης, στη διάθεση της επιτροπής διερεύνησης
βρίσκεται ήδη ένα ντοκουμέντο στο οποίο καταγράφονται μερικές από τις
τελευταίες σκηνές της τραγωδίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage 2000-5 που βιντεοσκοπούσε καθόλη τη διάρκεια και αποτελεί βασικό στοιχείο των εν εξελίξει ερευνών.
Κομβική για την διακρίβωση των αιτίων της τραγωδίας είναι και η ολοκληρωμένη κατάθεση του πιλότου του δεύτερου μαχητικού του σχηματισμού των Mirage 2000-5. Όπως έχει γίνει γνωστό στη θόλωση που είχε δημιουργηθεί από τις μετεωρολογικές συνθήκες, τα δυο Mirage 2000-5 εισήλθαν μαζί ως ανοιχτός και όχι ως κλειτός σχηματισμός. Πραγματοποίησαν μαζί τη βύθιση στη νέφωση η οποία ήταν χαμηλή, κάτω και από τα 300 μέτρα.
Όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, φέρεται να ενημέρωσε ακαριαία ότι “έχασα τον 1”. Εν συνεχεία, και ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία απαγκιστρώθηκε από τον σχηματισμό χαράσσοντας ανοδική πορεία.
Το σενάριο για την “παραίσθηση”
Εξίσου σημαντικά είναι και τα δεδομένα που βρίσκονται στον καταγραφέα της πτήσης. Μέσω αυτών θα μπορέσει να “φωτιστού” οι περισσότερες πτυχές της "βουτιάς θανάτου" που έκανε το Mirage2000-5 ενώ προσέγγιζε την αεροπορική βάση της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Όπως έγραψε το OnAlert ως επικρατέστερο μέχρι στιγμής θεωρείται το σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.
Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6000 ποδών ή των 2000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.
Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν στο OnAlert.gr έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.
Όπως ανέφεραν εάν η "βουτιά θανάτου" που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Όπως εξηγούν εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.
Ο φόρος τιμής του Α/ΓΕΕΘΑ
Φόρο τιμής με συγκινητικά λόγια απέτισε στον ήρωα σμηναγό της Πολεμικής Αεροπορίας ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: "Η αυταπάρνηση και η υπέρτατη προσφορά του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, συνιστούν πράξεις ανεκτίμητης αξίας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων"
Η ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ είναι η ακόλουθη:
Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ και οι Ένοπλες Δυνάμεις, εκφράζουν θερμά συλλυπητήρια προς την οικογένεια και τους οικείους του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, ο οποίος έπεσε εν ώρα καθήκοντος, στις 12 Απριλίου 2018.
Η αυταπάρνηση και η υπέρτατη προσφορά του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, συνιστούν πράξεις ανεκτίμητης αξίας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage 2000-5 που βιντεοσκοπούσε καθόλη τη διάρκεια και αποτελεί βασικό στοιχείο των εν εξελίξει ερευνών.
Κομβική για την διακρίβωση των αιτίων της τραγωδίας είναι και η ολοκληρωμένη κατάθεση του πιλότου του δεύτερου μαχητικού του σχηματισμού των Mirage 2000-5. Όπως έχει γίνει γνωστό στη θόλωση που είχε δημιουργηθεί από τις μετεωρολογικές συνθήκες, τα δυο Mirage 2000-5 εισήλθαν μαζί ως ανοιχτός και όχι ως κλειτός σχηματισμός. Πραγματοποίησαν μαζί τη βύθιση στη νέφωση η οποία ήταν χαμηλή, κάτω και από τα 300 μέτρα.
Όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, φέρεται να ενημέρωσε ακαριαία ότι “έχασα τον 1”. Εν συνεχεία, και ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία απαγκιστρώθηκε από τον σχηματισμό χαράσσοντας ανοδική πορεία.
Το σενάριο για την “παραίσθηση”
Εξίσου σημαντικά είναι και τα δεδομένα που βρίσκονται στον καταγραφέα της πτήσης. Μέσω αυτών θα μπορέσει να “φωτιστού” οι περισσότερες πτυχές της "βουτιάς θανάτου" που έκανε το Mirage2000-5 ενώ προσέγγιζε την αεροπορική βάση της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Όπως έγραψε το OnAlert ως επικρατέστερο μέχρι στιγμής θεωρείται το σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.
Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6000 ποδών ή των 2000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.
Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν στο OnAlert.gr έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.
Όπως ανέφεραν εάν η "βουτιά θανάτου" που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Όπως εξηγούν εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.
Ο φόρος τιμής του Α/ΓΕΕΘΑ
Φόρο τιμής με συγκινητικά λόγια απέτισε στον ήρωα σμηναγό της Πολεμικής Αεροπορίας ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: "Η αυταπάρνηση και η υπέρτατη προσφορά του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, συνιστούν πράξεις ανεκτίμητης αξίας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων"
Η ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ είναι η ακόλουθη:
Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ και οι Ένοπλες Δυνάμεις, εκφράζουν θερμά συλλυπητήρια προς την οικογένεια και τους οικείους του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, ο οποίος έπεσε εν ώρα καθήκοντος, στις 12 Απριλίου 2018.
Η αυταπάρνηση και η υπέρτατη προσφορά του Σμηναγού (Ι) Γεωργίου Μπαλταδώρου, συνιστούν πράξεις ανεκτίμητης αξίας για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.
Πηγη:Onalert.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου