Γράφει: Γεράσιμος Χουντάλας
Κολοσσιαία προγράμματα υποδομής υλοποιούνται στην Τουρκία και «υπόσχονται» να προσδώσουν, ακόμα υψηλότερη δυναμική στη τουρκική οικονομία (αυτοί που διατείνονται ότι η Τουρκία καταρρέει οικονομικά, είναι οι ίδιοι που λένε ότι δεν θα πάρει τα F-35 προκειμένου να «αποκοιμίζονται» οι Ελληνες πολίτες) και συνεπώς να γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη για την Ελλάδα και την ελληνική εθνική κυριαρχία.
Ο Ρ.Τ.Ερντογάν παρέλαβε τη Τουρκία στις αλυσίδες του ΔΝΤ, την οδήγησε σε πρωτοφανείς ρυθμούς ανάπτυξης και κατασκευάζει ταυτοχρόνως, τρεις πυρηνικούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας, το νέο αεροδρόμιο, το μεγαλύτερο στον κόσμο, το κανάλι της Κωνσταντινούπολης που θα το ανοίξει παράλληλα από τον Βόσπορο, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Τουρκίας και θα συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά, την μετατροπή του υπάρχοντος αεροδρομίου «Ατατούρκ» θα μετατραπεί σε «Κήπο του Λαού», (θα είναι το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης) 35.000 χλμ. νέων αυτοκινητόδρομων κλπ. κλπ.
Το αεροδρόμιο είναι ένα έργο προϋπολογισμού σχεδόν 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων και βρίσκεται στην κορυφή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και έργων του Ερντογάν που περιλαμβάνει την κατασκευή γεφυρών, αυτοκινητοδρόμων, νοσοκομείων.
Τα μεγάλα έργα όχι μόνο προσέφεραν χιλιάδες θέσεις εργασίας τα τελευταία χρόνια αλλά γιγάντωσαν τις τουρκικές κατασκευαστικές εταιρίες τροφοδοτώντας έτσι τους δείκτες ανάπτυξης.
Η εταιρία που διαχειρίζεται το νέο αεροδρόμιο IGA ανήκει σε ένα κονσόρτσιουμ πέντε εταιριών: Cengiz Insaat, Kolin, Mapa, Kalyon and Limak.
Οι εταιρείες αυτές τρέχουν τα μεγαλύτερα έργα που είναι υπό κατασκευή σήμερα στην Τουρκία.
Η Cengiz,η Limak και η Kolin έχουν αναλάβει την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου κόστους 2,3 δισ. δολαρίων που θα παρακάμπτει την Κωνσταντινούπολη και θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο με την τρίτη Γέφυρα του Βοσπόρου.
Ο Βόσπορος είναι από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές και ο κίνδυνος ατυχήματος είναι πάντοτε μεγάλος απειλώντας πάντα με οικολογική καταστροφή την πιο μεγάλη πόλη της Τουρκίας.
Οι Τούρκοι εμπνευστές του σχεδίου ελπίζουν ότι με την κατασκευή του νέου καναλιού θα «σπρώξει» την ναυτιλία μακριά από τον Βόσπορο και στρατηγικά θα καταφέρουν να απεξαρτηθούν από τους περιορισμούς της συνθήκης του Μοντρέ.
Ένα κανάλι μήκους 42 χιλιομέτρων, με δυνατότητα διέλευσης 160 πλοίων την ημέρα …
Η Τουρκία σχεδιάζει να επενδύσει 325 δισ. δολάρια σε επενδύσεις τα επόμενα δέκα χρόνια.
Το νέο αεροδρόμιο, μόνο σε μια πενταετία να φθάσει στον αριθμό ρεκόρ των 150 εκατομμυρίων επιβατών.
Χθες ο υπουργός Επιστήμης, Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, Faruk Ozlu, ανήγγειλε την επένδυση κεφαλαίων ύψους 3,2 δις € για την κατασκευή του πρώτου αμιγώς τουρκικού αυτοκινήτου.
Αν ολοκληρωθούν τα παραπάνω που αποτελούν μόνο το 30% του συνολικού προγράμματος επενδύσεων η Τουρκία θα μετατραπεί σε περιφερειακή οικονομική υπερδύναμη, σε συνδυασμό με τον πληθυσμό των 90 εκατομμυρίων πολιτών το 2028.
Εμείς, τι κάνουμε; Θα παλεύουμε κάθε χρόνο να επιτύχουμε ανάπτυξη περί το 2%, σε ένα ΑΕΠ που έχει καταρρεύσει κατά 25%.
Μέχρι το 2018 η Ελλάδα απώλεσε συνολικά περί 300 δισ. ευρώ μέσα σε δέκα χρόνια από το ΑΕΠ που δεν λέει να ανεβεί. Μόνο για να αποκαταστήσουμε την καταστροφή των Μνημονίων χρειαζόμαστε άλλα 10-12 χρόνια, χωρίς να υπολογίζονται αυτά τα 300 δισ. ευρώ που σε δέκα χρόνια θα έχουν γίνει 500 δισ.
Ζητείται ελπίς...
Πηγη:Pronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου