Διεκδικούμε πολιτισμικά, εθνογραφικά και ιστορικά το Μοναστήρι, Γευγελή, Στρώμνιτσα, Κρούσοβο, Αχρίδα, Πετρίτσι, Άνω Τσουμαγιά, Ανατολική Ρωμυλία,Kωνσταντινούπολη,Μ.Ασία,Πόντο,Κύπρο,Β.Ήπειρο...

24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017

Βούλγαρος Ειδικός: ''Ο στρατηγικός στόχος της Ελλάδας δυσκολεύει τον Διάδρομο Νο 8''



Το μνημόνιο της Καβάλας για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ του Δούναβη, Ευξείνου Πόντου και Αιγαίου Πελάγους που υπογράφεται από τους δύο πρωθυπουργούς της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, θέτει εκ νέου το ζήτημα των στρατηγικών γεωπολιτικών αποτυχιών της ελίτ του βουλγαρικού κράτους.

Η βιασύνη με την οποία η Ελλάδα επιμένει στην νομιμοποίηση αυτού του εγγράφου δεν είναι τυχαία. Αυτή η βιασύνη, ενεργοποιήθηκε πάλι, μόλις υπεγράφη η Συνθήκη Καλής Γειτονίας και Συνεργασίας της Βουλγαρίας και της πΓΔΜ (Σκόπια) και έγιναν πραγματικότητα οι προθέσεις για την κατασκευή του Διαδρόμου Νο 8, για τη πιο άμεση σχέση μεταξύ των δύο χωρών μας, παρέχοντας ισχυρή υποστήριξη. Υπάρχει, όμως, μια σημαντική λεπτομέρεια.
Στο σύνολο της ελληνικής στρατηγικής γεωπολιτικής και στρατηγικής υποδομών, το έργο Νο 1, σαμποτάρει  κάθε έργο, όπως την υλοποίηση του διαδρόμου Νο8.
Η στρατηγική αυτή έχει βαθιές ρίζες, αλλά τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει γνωρίσει ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα.
 Σε γενικές γραμμές στο θόρυβο της προπαγάνδας που συνοδεύει τις διαδικασίες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, μετά την πτώση των ολοκληρωτικών καθεστώτων στην Ανατολική Ευρώπη και τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, η Ελλάδα έσπευσε να προωθήσει τα δικά της συμφέροντα και να προστατεύσει την τιμή της.  με το πλεονέκτημα ότι είναι η μοναδική χώρα στα Βαλκάνια που ήταν μέλος της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Εν τω μεταξύ, η ελληνική κυβέρνηση εργάζεται δραστήρια για τη δημιουργία μιας θέσης «με βάση την επιστήμη», εμποδίζοντας την οικονομική ανάκαμψη στη Βουλγαρία, τα Σκόπια και την Αλβανία. 
Στόχος της ήταν η αποδοχή τους στις ευρω-ατλαντικές δομές να γίνεται τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά,  ώστε να ενταχθούν στο σύστημα που έχει συστήσει η Αθήνα. 
Το σύστημα αυτό αναπτύχθηκε λεπτομερώς το 1996, κάτω από την προσωπική ηγεσία του τότε  πρωθυπουργού της Ελλάδας, Κώστα Σημίτη.
Οι βασικές αρχές με τις οποίες η Ελλάδα θα πρέπει να υπαγορεύει την οικονομική ανάπτυξη των Βαλκανίων, δημοσιεύθηκαν στον μεγάλο όγκο των εργασιών διασήμων οικονομολόγων.
Το βιβλίο έχει τίτλο «Η Μεταρρύθμιση και η οικονομική συνεργασία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη». Περιέχει περίπου 500 σελίδες και αρχίζει με δύο εισαγωγικά δοκίμια: « Η ελληνική εξωτερική πολιτική στα Βαλκάνια και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας» που είχε συγγράψει ο τότε υπουργός Οικονομίας, Γιάννης Παπαντωνίου και «Η Ελλάδα  και η Ευρώπη» από τον καθηγητή Παναγιώτη Κορλίρα, πρόεδρος της Ιονικής Τράπεζας που εξέδωσε το έργο. Ακολουθεί πρόλογος και 12 κεφάλαια.
Ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς (γράφει το βουλγαρικό κείμενο) και σήμερα είναι το 12ο κεφάλαιο που φέρει τον τίτλο «ανοιχτές ή κλειστές υποδομές και πολιτικές αποκλίσεις της Εγνατίας Οδού».
Η αναλυτική εικόνα για το περιεχόμενο αυτού του κεφαλαίου μας πείθει ότι η κύρια έμφαση στην ελληνική στρατηγική υποδομή  είναι για την παρεμπόδιση  του διαδρόμου Νο 8 .
Στο 12ο κεφάλαιο της εργασίας αυτής θα βρούμε ειλικρινή την ελληνική θέση: 
«Χώρες όπως η Αλβανία και η Βουλγαρία αναμένεται να λάβουν παροχές, αξιοποιώντας τη γεωγραφικής τους θέση και να καθορίσουν τη σχέση τους με τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων με βάση την ισότητα και την συμπληρωματικότητα. Φυσικά, αυτές οι προσδοκίες  αντιτάσσονται στις προσδοκίες της ελληνικής πολιτικής,  της οποίας στόχος είναι να μετακινήσει το κέντρο βάρους στον τομέα των επικοινωνιών στη Βόρεια Ελλάδα…»
(Ο Βούλγαρος συντάκτης κάνει μια αναδρομή σε γεγονότα από τη δεκαετία του ’90 έως σήμερα και θα διαπιστώσει ότι το έργο του Διαδρόμου Νο 8 δεν έγινε εξαιτίας της Ελλάδας.)
«Ως αποτέλεσμα της αμείλικτης και σκόπιμης δραστηριότητας, η Ελλάδα κατάφερε να σταματήσει την κατασκευή του Διαδρόμου Νο 8 και να κατευθύνει όλα τα ταμεία της ΕΕ στην υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου από την Αλεξανδρούπολη έως την Ηγουμενίτσα, που έχει  μια μεγάλη γεωπολιτική σημασία, αλλά εξακολουθεί να είναι οικονομικά ασύμφορη.
Η κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ του Δούναβη- Εύξεινου Πόντου και Αγαίου, θα αυξήσει τον οικονομικό ρόλο αυτής της Εθνικής Οδού, αλλά θα μειώσει περαιτέρω την πιθανότητα υλοποίησης υποδομών στην κατεύθυνση Ανατολής – Δύσης.
Με την ετοιμότητα της Βουλγαρίας να υπογράψει το μνημόνιο για την κατασκευή αυτού του έργου, καταδικάζεται η ίδια στη λήθη, τόσο στο πολύτιμο όνειρό της σιδηροδρομικής σύνδεσης Σόφιας – Σκοπίων και γενικά το σύνολο της στρατηγικής για την υλοποίηση του διαδρόμου Νο 8.
  Πηγή: Πρακτορείο ειδήσεων BGNES - Άρθρο του  Ιβάν Νικόλοφ
--
Ο Ιβάν Νικόλοφ (Иван Николов) είναι δημοσιογράφος, αρθρογράφος και εκδότης. Είναι εκδότης του περιοδικού «Βουλγαρία- FYROM» και διεθυντής του εκδοτικού οίκου ‘Άγιος Κλήμης της Αχρίδας’. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ειδικούς σε θέματα Βαλκανίων.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: